VIDEO | Școala de acasă, la Poienile de Sub Munte

Din cei 600 de copii din comuna Poienile de sub Munte care în mod normal frecventează școala, cel puțin 260 nu au acces la un calculator pentru continuarea ciclului de învățământ online. Dintre aceștia, 60 locuiesc în cătunele periferice ale comunei, în zona care nu dispune de curent electric și semnal la rețelele de telefonie mobilă.

Conducerea Școlii Gimnaziale Poienile de Sub Munte, lucrează la un inventar cerut de Inspectoratul Școlar Județean Maramureș, pentru identificarea copiilor care nu au acces la un calculator sau la o rețea de internet, în vederea continuării cursurilor online.

Acuma ne-au venit adresele oficiale, chiar de la Inspectorat, legat de această inventariere a copiilor care nu au acces la un calculator. Noi am mai făcut o inventariere. Eu am discutat și cu cadrele mele din subordine, pe platforma Zoom,. La noi se lucrează, exisă și monitorizare. În jur de 600 de copilași intră pe platforma classroom și se lucrează destul de intens. Am discutat într-o teleconferință și cu doamna Inspector General, cu domnii directori și le-am explicat care sunt posibilitățile noastre de lucru. Bineînțeles că avem și unele probleme, pe la cătunele mai periferice, mai îndepărtate, unde nu există nici curent electric. Sunt circa 60 de copii în această situație”, spune directorul Școlii Gimnaziale, Mihai Cin.

Pentru a nu suferi pierderi în continuitatea actului didactic, în această perioadă de izolare, pentru acești copii se depun eforturi de a le transmite măcar fișe de lucru și teste de evaluare. La grupele de preșcolari se lucrează mai mult prin intermediul telefonului, pe whatsapp,se trimit poezioare, cântecele, iar copiii mențin astfel  legătura cu educatoarele. Mai intens se lucrează cu clasele terminale, spune direcorul MIhai Cin.

”Se lucrează intens pe clasa a VIII-a. Ne-am programat activități cu clasele terminale, la clasa a XI-a urmează să avem un examen, vom parcurge și pregătirile pentru acest examen. Deci este bine, se lucrează”, spune optimist, Mihai Cin.

Până în data de 4 mai, conducerea școlii trebuie să finalizeze fișa de inventar cu elevii care au nevoie de suport logistic.

”Noi am făcut un grup țintă și am identificat în jur de 261 de copii care nu au instrumentul de lucru propriu, că așa ni s-a cerut, iar dintre acești copii, în jur de 113 au totuși acces la un instrument de lucru, un telefon mai performant al părinților, de exemplu. Mai problematic e cu cei din cătunul Cornățean, pentru că acolo nu este nici linie electrică, nici semnal, aceștia ar fi 61 de copii. Avem o școală acolo unde am instalat panouri fotovoltaice și ar fi curent, dar acuma nu se frecventează școala, ținem legătura cu copiii prin aceste fișe de lucru și teste și se lucrează”, spune directorul școlii.

Fișa de inventariere este dedicată și cadrelor didactice care nu dispun de tehnologia necesară continuării actului didactic de acasă. Datele vor fi centralizate la nivelul Inspectoratul Școlar Județean Maramureș și vor fi introduse într-o bază de date. În urma acestei inventarieri, se vor căuta soluții pentru a veni în sprijinul celor care întâmpină dificultăți.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.