VIDEO | Cum combatem stările de anxietate generate de starea de izolare?

Pentru multe persoane, starea de izolare la domiciliu accentuează anumite stări de anxietate. Pentru acestea, specialiștii în nutriție și calitatea vieții recomandă mișcare, un somn bun, o gândire pozitivă și atunci când este cazul, să apeleze cu încredere la un psiholog.

Lipsa de activitate, statul mult în casă, poate deveni o povară psihică pentru unii dintre noi. Combaterea stărilor de anxietate se poate face foarte bine prin mișcare, spun specialiștii, chiar și la domiciliu.Un alt sfat este apelarea cu încredere la un psiholog, atunci când este cazul.

. ”Desfășurarea unor activități fizice care să le ocupe o mare parte din timp este foarte importantă. Chiar și gimnastica zilnică pe care o facem este foarte importantă. În această perioadă, recomand, apelarea fără rușine la un psiholog. Apelați la psiholog în această perioadă. Se poate face prin intermediul telemedicinii, prin intermediul telefonului, via skype sau a altor formule de comunicare de la distanță. Aceștia vor ști să gestioneze aceste stări care pot fi foarte periculoase, iar atacurile de panică pot să inducă niște stări destul de severe, pe care ne-am dori să le evităm”; spune Adrian Danciu, medic în nutriție și calitatea vieții.

De asemenea, este foarte important în această perioadă să avem un somn bun.

Din nefericire, majoritatea persoanelor, neavând o ocupație peste zi, ca înainte, care să fie inductoare de somn, au ajuns insomniaci. Știrile alarmante, plus avalanșa de știri false care circulă pe rețelele de socializare, accentuează insomniile. Recomand înainte cu două ore de culcare puțină mișcare, cina să fie luată cu trei ore înainte de culcare. Dormitorul să fie foarte bine aerisit. Recomand de asemenea să apelați la băuturi care au proprietăți ușor sedative cum ar fi ceaiul de tei sau laptele”, precizează specialistul în nutriție și calitatea vieții, Adrian Danciu.

Medicul recomandă de asemenea, atunci când este cazul, utilizarea unui supliment alimenar care asigură un somn de calitate, pe bază de melatonină. Important este să fie păstrate aceleași ore de culcare și trezire. Lenevirea de dimineață, întârzie ora de culcare, la fel și somnul de amiază, la care ar trebui să renunțăm. Să încercăm să fim cât mai activi ziua și cât mai puțin oameni ai nopții. Cea mai bună perioadă în care somnul își realizează cel mai bine scopul este în intervalul 23:00-01:00 noaptea, spun specialiștii.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.