VIDEO | Senatorul PMP de Maramureș, Severica Covaciu, se arată interesată de soarta profesorilor debutanți

Senatorul PMP de Maramureș, Severica Covaciu, se arată interesată de soarta profesorilor debutanți. Printr-o scrisoare adresată Ministrului Educației, Monica Anisie, senatorul PMP solicita sprijin pentru profesorii debutanți, în vederea acordării de consiliere și cursuri de formare profesională, sub îndrumarea unor profesori mentori. Asta, pentru a crește performanța cadrelor didactice și a obține rezultate fruntașe în rândul elevilor.

 În data de 9 decembrie 2019,  în urma rezultatelor slabe obținute de elevii din România la evaluarea PISA, senatorul PMP de Maramureș, Severica Covaciu, a adresat o întrebare ministrului Monica Anisie, cu privire la lipsa unei strategii de pregătire inițială a profesorilor prin programe de mentorat, precum și prin stagii de dezvoltare profesională. Deși răspunsul primit în data de 26 februarie 2019 nu a fost unul concret, Severica Covaciu, salută inițiativa Ministerului Educației Naționale de a pilota în 8 universități  din România, începând cu anul școlar 2020-2021, un masterat didactic, cu durata de 2 ani care va include stagii de practică pedagogică, în instituții din învățământul preuniversitar, sub îndrumarea unui profesor mentor.

 Salut inițiativa pilot pentru cele 400 de locuri master-didactic, program ce se va derula începând din acest an, în opt univesități din România, însă eu rămân la ideea, că cei spre care trebuie să ne îndreptăm atenția în mod deosebit acum sunt profesorii debutanți. Ei sunt cei care acum ar trebui să urmeze un stagiu de mentorat, de minim un an, pe parcursul căruia să participe la ore, să asiste la ore, să predea, sub directa îndrumare a unor profesori mentori. Guvernul, trebuie să-și asume responsabilitatea de a sprijini financiar aceste programe, astfel încât, toți cei care participă la astfel de stagii să primească o indemnizație lunară”, menționează Severica Covaciu, senator PMP de Maramureș.

În acest fel, consideră Severica Covaciu, vor putea fi valorificate competențele tuturor dascălilor care au experiență în domeniul didacticii aplicate, iar profesorii debutanți, vor învăța meseria de dascăl, și la nivel aplicativ, nu doar teoretic, așa cum se întâmplă acum.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.