VIDEO | Persoanele care utilizează lucrători zilieri, obligate să înregistreze activitatea acestora în registrul electronic

Persoanele care utilizează lucrători zilieri pentru diverse activităţi cu caracter temporar sunt obligate, începând de sâmbătă, să renunţe la registrele clasice şi să înregistreze activitatea prestată de lucrători în registrul electronic, informează Ministerul Muncii şi Protecţiei Sociale într-un comunicat. Metodologia de întocmire şi transmitere a Registrului electronic de evidenţă a zilierilor a fost stabilită în urma ordinului semnat de ministrul Muncii, Violeta Alexandru, şi publicat în Monitorul Oficial.

Odată cu intrarea în vigoare a Ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020, începând cu data de 25 iulie 2020, beneficiarii au obligația să țină evidența zilierilor în Registrul electronic de evidență a zilierilor.

Ordinul ministrului muncii și protecției sociale  stabilește metodologia de întocmire și transmitere a registrului electronic de evidență a zilierilor, precum și înregistrările care se efectuează în acesta. Metodologia stabileşte aplicaţia mobilă intitulată „Inspecţia Muncii” drept instrument de lucru pentru persoanele care folosesc zilieri.

Beneficiarii pot obţine parola pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor de la inspectoratul teritorial de muncă în a cărui rază teritorială îşi au sediul. Documentele necesare pentru obținerea sau reînnoirea parolei se găsesc în textul ordinului. Numele de utilizator şi parola obţinute anterior de angajatori pentru accesarea spaţiului privat al angajatorului din portalul Inspecţiei Muncii, pot fi utilizate şi pentru conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor, în cazul în care aceştia au calitatea de Beneficiar şi utilizează zilieri în condiţiile legii.

Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis direct din teren de către beneficiar sau persoane desemnate de către acesta – utilizatori, cu ajutorul aplicaţiei informatice pentru dispozitive mobile, denumită „Inspectia Muncii“. Aplicația „Inspectia Muncii“ poate fi descărcată gratuit din Google Play sau App Store. Registrul electronic de evidență a zilierilor poate fi completat și transmis de către utilizatori și prin intermediul aplicației web din portalul Inspecţiei Muncii.

În vederea completării şi transmiterii Registrului electronic de evidență a zilierilor, utilizatorii trebuie să completeze și să solicite electronic cererea de autorizare, denumită „Autorizare Acces“, şi să obţină autorizarea accesului din partea Beneficiarului. Autorizarea accesului utilizatorilor care au transmis solicitarea electronică, se realizează de către Beneficiar din portalul Inspecţiei Muncii, prin conectare la aplicația web aferentă Registrului electronic de evidență a zilierilor.

Registrul electronic de evidență a zilierilor trebuie transmis on-line de către utilizatori, în conformitate cu instrucţiunile din manualele de utilizare ale aplicațiilor și cu prevederile ordinului ministrului muncii și protecției sociale nr. 1.140/2020. Registrele transmise se regăsesc în baza de date centrală a sistemului informatic, organizată la nivelul Inspecţiei Muncii.

Inspecţia Muncii pune la dispoziţia beneficiarilor/utilizatorilor un centru de suport tehnic, disponibil de luni până vineri în intervalul orar 09:00 – 18:00. Pentru suport tehnic sau sugestii referitoare la Registrul electronic de evidență a zilierilor, puteţi transmite e-mail la adresa suportzilieri@inspectiamuncii.ro.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.