REPORTAJUL ZILEI | Toate unitățile de învățământ preuniversitar din România se închid de miercuri, 11 martie

Toate unitățile de învățământ preuniversitar  din România se închid de miercuri, 11 martie, până în 22 martie, cu posibilitatea de prelungire a perioadei în funcție de evoluția crizei Covid-19, a anunțat premierul Ludovic Orban. Decizia a fost luată aseară în cadrul ședinței Comitetului Național pentru Situații Speciale de Urgență.

Ca urmare, astăzi, 10 martie, la Ministerul Educației și Cercetării, a avut loc o videoconferință cu ministrul educației, Monica Anisie, și inspectorii școlari generali, în care s-au transmis măsurile privind prevenirea răspândirii infecției cu Coronavirus .

Potrivit ministrului educației, fiind activat Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU), toate măsurile la nivel național se iau doar în cadrul acestuia. Propunerea suspendării cursurilor a fost făcută de Ministerul Educației și Cercetării și a fost aprobată în CNSSU. La nivel județean se pot lua și alte măsuri de către comitetele județene, cum ar fi propunerea ca profesorii, învăţătorii şi educatorii să fie obligaţi să fie prezenţi în unitățile de învățământ pe toată perioada de suspendare a cursurilor, personalul didactic auxiliar și nedidactic, la fel, așa cum au hotărât până în acest monet autoritățile din Dolj.

Procedurile sunt stabilite de Ministerul Sănătății. În urma măsurilor luate se sistează cursurile în tot sistemul de învățământ până pe 22 martie, se suspendă toate schimburile de experiență, se suspendă stagiile de practică în spitale pentru cursanții școlilor postliceale sanitare. Acolo unde este posibil, angajații vor munci de la domiciliu Au fost suspendate și concursurile școlare, sportive,inclusiv antrenamentele, olimpiadele și simpozioanele,  simulările examenelor naționale se amână până la o dată pe care o va anunța MEC. Calendarul de înscrieri pentru clasa pregătitoare se prelungește cu o săptămână, atât pentru înscriere, cât și pentru validare, se încurajează înscrierea on-line în clasa pregătitoare, urmând ca validarea să se realizeze ulterior; • Se prelungește perioada pentru evaluarea psihosomatică. Materia neefectuată va fi recuperată potrivit hotărârilor luate în Consiliile de Administrație ale unităților de învățământ. Angajații din sistem vor fi în activitate și vor beneficia de plata integrală a salariilor. Se susțin în continuare etapele concursului pentru acordarea gradației de merit. MEC va transmite inspectoratelor școlare o adresă cu măsuri alternative de continuare a procesului de învățare. În condițiile în care este posibil, cadrele didactice vor susține/posta cursuri suport on-line și se va nominaliza la nivel de inspectorat școlar o persoană care va gestiona acest process. Întâlnirea cu responsabilii SIIIR și EDUSAL se amână..Aceste măsuri vor afecta actul educațional, dacă va exista și măsura de prelungire a acestei vacanțe forțate, spun directori de instituții de învățământ. .

Cum recuperăm cursurile pierdute, se întreabă cadrele din învățământ. Din păcate, nu există posibilitatea de predare la domiciliu sau metode moderne de predare online, spune Vasile Mih, director la Colegiul Național ”Dragoș Vodă”, din Sighet.

O recuperarea cursurilr e vizată și în perioada ”Școala Altfel”.

Direcția de Asistență Socială Sighet anunță printr-un comunicat de presă ca urmare a hotărrii luate de Comitetul local pentru Situații de Urgență din Sighet, că toate creșle și centrele de zi  din subordinea Consiliului LocalSighetu Marmației se închid începând de miercuri, 11 martie, până pe 22 martie, cu posibilitate de prelungire, dacă va fi cazul. În tot acest timp, personalul încadrat în aceste instituții, își continuă activitatea specifică.

Elevii din 29 de țări de pe trei continente sunt afectați de închiderea școlilor din cauza epidemiei Covid-19, potrivit datelor actualizate UNESCO. Organizația internațională arată că, la data de 9 martie, 305 milioane de elevi erau afectați de închiderea școlilor, la nivel global. România, țară unde școlile se închid miercuri, 11 martie, nu figurează în statistica menționată. Aceeași sursă sintetizează și principalele efecte pe care închiderea școlilor le are asupra educației.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.