Obligații ale angajatorilor privind evitarea răspândirii coronavirusului

 Pentru prevenirea accidentelor de muncă şi a bolilor profesionale, ţinând seama de posibilitatea răspândirii infecţiei cu coronavirus, Inspecţia Muncii recomandă angajatorilor luarea urgentă a măsurilor necesare pentru informarea lucrătorilor şi pentru instruirea acestora în domeniul securităţii şi sănătăţii în muncă, adaptată evoluţiei riscurilor sau apariţiei unor noi riscuri.

Angajatorii au obligaţia de a informa, cat mai curând posibil, toţi lucrătorii care sunt sau pot fi expuşi unui pericol grav şi iminent despre riscurile implicate de acest pericol, precum şi despre măsurile luate ori care trebuie să fie luate pentru protecţia lor.

Atât angajatorii cât si angajatii/lucrãtorii au obligatia sã ia toate mãsurile care se impun pentru prevenirea infectãrii angajatilor/lucrãtorilor cu virusul COVID -19. Angajatorii au obligatia de a informa angajatii despre principalele mãsuri necesar a fi întreprinse: spãlarea mânilor cât mai des posibil cu apã si sãpun sau dezinfectarea cu un dezinfectant pentru mâini pe bazã de alcool, utilizarea mãstilor de protectie de cãtre persoanele bolnave, evitarea contactului cu persoane care sunt suspecte de infectii respiratorii acute.

”În ceea ce privește controalele, s-a decis suspendarea controalelor tematice la angajatori cu excepția solicitărilor de la Ministerul Muncii, Inspecției Muncii și a cazurilor cu un grad de pericol social ridicat, adică numai acolo unde se impune, este absolut necesară prezența noastră și controlul și în rest am aplicat un plan de măsuri de igineizare, tehnico-sanitare prin care încercăm să blocăm această epidemie în sensul de transmitere a virușilor. Un plan tehnico-igienic de dezinfecție și de purtare a unui echipament de protecție, păstrarea distanței, un set de recomandări pe care le avem inclusive de la Ministerul Municii și de la medicul de la Medicina Muncii,” a precizat Mircea Onea, purtător de cuvânt ITM Maramureș.

În plus, angajatorii au obligația să pună la dispoziție dezinfectanți, să asigure curățarea suprafețelor cu produse pe baza de alcool, să asigure ventilarea adecvată a zonelor de lucru, utilizarea pe cât posibil a mijloacelor de comunicare, că alternativă la întâlnirile de serviciu fizice (teleconferințe), precum și muncă la distanță, dacă este posibil. În cazul unui lucrător confirmat cu COVID – 19, angajatorul are obligaţia să informeze Direcţia de Sănătate Publică pe raza căreia îşi desfăşoară activitatea, în vederea demarării procedurilor pentru efectuarea anchetei epidemiologice. De asemenea, angajatorul are obligaţia să informeze lucrătorii cu privire la procedura de acordare a concediului medical în caz de carantină şi izolare la domiciliu.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.