Baia Mare: Rezultatele auditului impun o reorganizare a Primăriei Baia Mare, începând cu 2012

Baia Mare: Rezultatele auditului impun o reorganizare a Primăriei Baia Mare, începând cu 2012

Servicii comasate, direcţii desfiinţate, atribuţii modificate, promovări, restructurări sau altfel spus, o reîmprospătare a sângelui în Primăria Baia Mare. Activitatea în această instituţie va începe în 2012 sub semnul rigurozităţii, asta datorită auditului care a scos la iveală numeroase ilegalităţi.

Rezultatele auditului care a fost demarat la nivelul Primăriei municipiului Baia Mare au fost prezentate astăzi, în cadrul şedinţei extraordinare a Consiliului Local Baia Mare.  Analiza diagnostic demarată în data de 17 octombrie acoperă trei arii principale: juridic, economic şi resurse umane. "Cred că din acest moment, Primăria municipiului Baia Mare trebuie să intre într-o zonă de rigurozitate organizaţională, aşa cum trebuia să fie de multă vreme", a declarat primarul municipiului Baia Mare, Cătălin Cherecheş. Anul 2012 va aduce pentru o parte din angajaţii primăriei promovări în funcţii dar în acelaşi timp şi restructurări. "Între cei patruzeci pe care i-am testat am avut dorinţa să introduc şi zece dintre cei tineri din Primărie şi credeţi-mă că au avut de multe ori note mai mari decât cei cu funcţii importante şi cei care sunt într-o zonă de decizie. Aşadar, cred că o reîmprospătare a sângelui în Primăria municipiului Baia Mare n-ar strica. Asta nu înseamnă că dăm cuiva în cap, nu înseamnă că cineva s-a născut director sau şef de serviciu, nu înseamnă că cineva trebuie să se pensioneze aşa cum nici eu nu mă pensionez din funcţia de primar, aşa nici alţii nu trebuie să se pensioneze directori", a adăugat Cătălin Cherecheş.

Potrivit auditului, în Primăria Baia Mare este nevoie de o îmbunătăţire şi o nouă abordare în zona juridică, în zona de investiţii şi de patrimoniu. De asemenea, începând cu 2012 va fi nevoie de mai multă rigurozitate şi în ceea ce în priveşte serviciile publice. "Aici lucrurile sunt amestecate în acest moment. Avem un corp de control mediu şi îi avem pe ceilalţi care verifică şi cuantifică cantitatea de lucrări. Cred că ei ar trebui într-un fel să lucreze în echipă, în paralel, şi aici îmi doresc chiar să măresc numărul de personal pentru că o verificare mai riguroasă aduce şi un efect mai cert în oraşul nostru", a concluzionat Cătălin Cherecheş. La capitolul contracte, 11 dintre ele au fost încheiate cu încălarea normelor imperative ale legislaţiei aplicabile atât în materia concesiunilor cât şi în ceea ce priveşte achiziţiile publice. Din aceste contracte, un număr de 8 au fost încheiate fără organizarea unei licitaţii, încălcându-se astfel prevederile legale şi dând de înţeles că lucrările prevăzute în respectivele contracte au fost acordate pe "favoritisme".

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.