TRADIȚIILE, LA MARE PREȚ: Interes crescut pentru standul Maramureșului la Târgul de turism al României

TRADIȚIILE, LA MARE PREȚ: Interes crescut pentru standul Maramureșului la Târgul de turism al României

 Centrul Național de Informare și Promovare Turistică Sighetu Marmației a participat alături de Consiliul Județean la Târgul de turism al României, organizat și găzduit de Romexpo la București, în perioada 16-19 februarie. Principalele materiale solicitate au fost harta turistică a județului, alături de broșurile  în care sunt prezentate motivele pentru care turiștii s-ar deplasa în Maramureș.

Reprezentanții standului Maramureșului au promovat patrimoniul și atracțiile turistice ale județului prin intermediul unor filme de prezentare care au rulat pe un ecran de 24 de metri pătrați, dar și sub forma a numeroase materiale publicitare: hărți, broșuri, pliante, postere și calendare, care au fost distribuite vizitatorilor. 
”Județul Maramureș s-a situat în topul preferințelor vizitatorilor. Costumul tradițional, muzica și dansul specific diferitelor zone etnografice din Maramureș au fost puse în valoare de Ansamblul Folcloric Național Transilvania, care a asigurat o animație turistică cu impact puternic asupra publicului prezent la această ediție a Târgului de turism. Un important punct de atractivitate a fost gastronomia maramureșeană, care a fost apreciată de către vizitatorii numeroși din aceste zile”, spune Petru Măran, directorul Centrului de Informare și Promovare Turistică Sighetu Marmației.
Standul județului Maramureș a fost vizitat, printre alții, de MirceaTitus Dobre, ministrul Turismului, și artista Paula Seling.Vizitatorii au fost în principal potențialii turiști din București, dar un interes major a fost și din partea ghizilor de turism și a tour-operatorilor, inclusiv străini.
”Principalele materiale solicitate au fost harta turistică a județului, alături de broșurile  în care sunt prezentate motivele pentru care turiștii s-ar deplasa în Maramureș. Am remarcat dorința potențialilor turiști de a vizita un spațiu autentic, încărcat de istorie și cultură. Cele mai multe întrebări s-au referit bineînțeles la regiunea Maramureșului istoric, mai exact turiștii au fost interesați de Sighetu Marmației, Săpânța, Bârsana, Borșa și Ocna Șugatag. Majoritatea persoanelor cu care am discutat au solicitat informații despre obiectivele turistice antropice, dintre care menționezMocănița de pe Valea Vaserului, bisericile de lemn monumente UNESCO, muzeele din Sighetu Marmației sau Cimitirul Vesel. În privința obiectivelor turistice naturale, despre care s-au solicitat informații, le-aș putea aminti pe cele ce au vizat Munții Rodnei și Munții Maramureșului”, punctează Petru Măran.
Vizitatorii standului județului Maramureș s-au interesat și despre posibilitățile de acces în regiune și despre cazare. Este semnificativ numărul celor care s-au interesat de pensiunile tradiționale, dar și de hotelurile cu grad ridicat de confort sau de campingurile din regiune.
”La Târgul de turism am avut discuții cu câteva firme care au ca activitate realizarea unor aplicații pentru smartphone-uri și site-uri web clasice sau editează materiale cartografice și care ne-au prezentat oferta lor pentru dezvoltarea turismului maramureșean, în special a celui din Sighetu Marmației. Discuțiile s-au purtat pe problematica promovării de marketing pentru aplicațiile Visit Maramureş App și Sighetu Marmatiei CityApp”, adaugă Petru Măran.
Reprezentantul Centrului de Informare Turistică, Petru Măran, consideră că participarea la Târgul de turism va avea un impact important asupra dezvoltării turismului din Sighetu Marmației.
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.