VIDEO | ”Școala altfel, școala de acasă”- ghid de educație nonformală pentru dascăli, elevi și părinți

Pe site-ul Inspectoratului Şcolar Judeţean Maramureş este disponibil un inedit ghid pentru educaţie nonformală, denumit „Şcoala Altfel, Şcoala de Acasă”. Ghidul își propune să conecteze elevi, dascăli, părinți și bunici într-o activitate educațională cu caracter ludic, menită să dezvolte personalitatea elevului, dar și modelarea gândirii de tip desingner.

Autoarea acestui ghid, profesoara de psihologie Antoaneta-Georgina Bolchiș, inspector școlar pentru activități extrașcolare, unul dintre coordonatori, punctează că, prin abordarea noilor educaţii propuse în ghid, se pune accent pe dezvoltarea personală a elevilor, pe dezvoltarea metacompetențelor adecvate contextului social și global și, nu în ultimul rând, pe exersarea și modelarea gândirii de tip designer.

 ”Acest ghid de educație non formală ”Școala altfel, școala de acasă”, își propune să conecteze, elevi, dascăli, părinți, printr-o antrenare ludică, într-un timp, spațiu și demers pedagogic altfel, să scoată la iveală stadiul de copil al personalității fiecăruia dintre noi, dascăli, elevi, părinți și bunici, un imbold și un reper de întâlnire în educație. Prin abordarea noilor educații propuse în acest ghid, se pune accent pe dezvoltarea personalității elevilor, pe dezvoltarea metacompetențelor adecvate contextului social și global: autodisciplină, autonomie, experiențialitate și antreprenoriat și nu în ultimul rând, pe exersarea și modelarea gândirii de tip designer”, spune Antoaneta Bolchiș, inspector școlar pentru activități extrașcolare.

Elevii, cei ce sunt beneficiarii direcți ai acestui ghid, sunt așteptați de către autori la adresa de email a ghidului pentru a împărtăși impresii, sugestii, experiențe și competențe nou formate.

”Ghidul are o aplicabilitate atât pentru cadrele didactice, fiind un exemplu de bună practică, dar și pentru elevi și bineînșeles pentru părinți și pentru bunici.Poate fi accesat pe platformele de învățare, dar poate fi trimisă și pe o cale mai facilă și anume pe căile virtuale de socializare”, spune Antoaneta Bolchiș.

Cel de-al doilea ghid de educație non formală se adresează elevilor cu cerințe educaținale speciale, fiind un reper atât pentru cadrele didactice, care profesează în învățământul special, cât și pentru cele care predau în învățământul de masă. Autorii acestor ghiduri sunt profesor psiholog Antoaneta Bolchiș, coordonatorii fiind  inspectorul școlar general, prof. dr. Anca-Minodora Costin Hendea, inspectorul școlar general adjunct prof. Ioan Muntean și inspectorul școlar pentru activități extrașcolare.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.