VIDEO | Recomandări pentru consumatori de la inspectorii CJPC Maramureș

La nivelul Comisariatului Județean pentru Protecția Consumatorilor Maramureș s-au derulat 127 de acțiuni de control pe parcursul lunii ianuarie la operatorii economici distribuitori și prestatori de servicii, conform tematicilor naționale și tematicilor proprii. Acțiunile s-au soldat cu amenzi și avertismente.

Au fost încheiate 60 de procese verbale de constatare contravenție, fiind aplicate 29 de sancțiuni contravenționale sub formă de amendă, în valoare de 158 200 de lei. Procesele verbale au fost întocmite în urma verificării conformității produselor alimentare, a produselor nealimentare, precum și în cazul prestării serviciilor nealimentare. Au fost înregistrate 96 de sesizări și reclamații.

”În urma controalelor efectuate au fost descoperite produse neconforme, nereguli la întocmirea abonamentelor de telefonie fixă și mobilă, nereguli la respectarea clauzelor contractuale de către diferiți operatori economici, defecțiuni la produse de folosință îndelungată, produse cu termen de garanție expirat, etc”, precizează Dacian Monaliu, comisar șef adjunct CJPC Maramureș.

În luna februarie au fost efectuate controale și la produsele cosmetice și la cele alimentare. Pentru a se evita problemele,  inspectorii CJPC Maramureș au o serie de recomandări pentru consumatori.

”În primul rând, consumatorii trebuie să fie foarte atenți de unde cumpără. Trebuie să cumpere doar din spații autorizate, ca să nu apară probleme.Consumatorul trebuie să fie foarte atenți la prețuri, la etichete, produsele să aibă traducere în limba română, să nu fie termenul de garanție depășit. Consumatorii trebuie să fie foarte atenți la recomandările care sunt înscrise de producători pe etichete, la modul în care se întreține produsul”, menționează Dacian Manoliu.

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.