NOUTATE: Compartiment de handling pasageri la Aeroportul Maramureș

NOUTATE: Compartiment de handling pasageri la Aeroportul Maramureș

 La Aeroportul Maramureș a fost înființat un nou compartiment. Pentru buna organizare și funcționare s-au propus modificări ale organigramei și ale statului de funcții al instituției care constau în înființarea compartimentului de handling pasageri. Acesta cuprinde 5 posturi – un șef compartiment și 4 posturi de agenți handling pasageri. 

Consilierii județeni maramureșeni au aprobat organigrama la R.A. Aeroportul Internațional Maramureș. Având în vedere faptul că la data de 22 iunie aeroportul a redevenit operațional, iar începând cu 6 septembrie Compania Tarom a reluat cursele aeriene regulate pe ruta Baia Mare-București și retur, o condiție obligatorie a reluării activității a acestei companii aeriene a fost asigurarea serviciilor de handling pasageri și ticketing de către personalul aparținând regiei. 
Organigrama aprobată prin Hotărârea Consiliului Județean Maramureș nr. 215/2016 cuprinde un număr de 72 de persoane, din care încadrate 59, iar în preznet se poate asigura un program de funcționare al aeroportului de 12 ore/6 zile pe săptămână, care este corelat cu posibilitățile actuale de asigurare a serviciilor de navigație aeriană de către ROMATSA-DSNA Baia Mare. Deoarece organigrama în vigoare a fost modificată în anul 2016, ca urmare a necesității implementării unor norme europene de siguranță a aviației și a fost depusă la Autoritatea Aeronautică Civilă Română în vederea obținerii certificatului european de operare, nu pot fi făcute modificări ale departamentelor/compartimentelor prin renunțarea la unele posturi, în prezent vacante, pentru asigurarea serviciilor de handling pasageri. 
Pentru buna organizare și funcționare a Aeroportului Internațioanal Maramureș s-au propus modificări ale organigramei și a statului de funcții al instituției care constau în înființarea unui nou compartiment – handling pasageri. Acesta cuprinde 5 posturi – un șef compartiment și 4 posturi agenți handling pasageri. Patru salariati din cadrul regiei au participat deja la cursuri specializate organizate de catre Compania TAROM. Urmează ca aeroportul să fie certificat de către Autoritatea Aeronaurică Civilă Română și ca prestator de servicii de handling pasageri. Asigurând o facilitate suplimentară companiilor aeriene care vor opera curse regulate și low-cost, acestea nu vor mai fi nevoie să selecteze și recruteze personalul aferent și vor putea  introduce curse aeriene noi într-un termen mult mai scurt. În plus, asigurarea serviciilor de handling pasageri va aduce venituri suplimentare aeroportului, în prezent taxa de handling pasageri fiind de 2 euro/pasager îmbarcat, se menționează în raportul atașat proiectului de hotărâre adoptat de consilierii județeni. 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.