Maramureş: Secretari iresponsabili. "Vraişte" în documentele mai multor primării din judeţ

Maramureş: Secretari iresponsabili. "Vraişte" în documentele mai multor primării din judeţ

O parte din secretarii unităţilor administrativ-teritoriale din judeţ au fost certaţi, acum, pe sfârşit de an, de reprezentanţii Instituţuiei Prefectului, pentru modul în care aceştia îşi gestionează documentele. Lipsa unor procese verbale sau a registrelor cu declaraţii de avere şi de interese au fost doar câteva dintre neregulile constatate de reprezentanţii Prefecturii.

Unii secretari ai unităţilor administrativ-teritoriale îşi fac treaba ca la carte, alţii dau dovadă de o iresponsabilitate crasă atunci când vine vorba de gestionarea documentelor. Potrivit reprezentanţilor Prefecturii Maramureş, în documentele mai multor primării a fost o vraişte de nedescris. Nereguli au fost depistate şi la dosarele profesionale. "Am întâlnit localităţi care stau foarte bine, domni secretari care sunt foarte bine organizaţi şi la fel, domni secretari la care realmente este vraişte. Câteva exemple: constituirea acelor dosare speciale pentru şedinţă. Au fost unde au lipsit în totalitate rapoartele compartimentelor de resort, avizele comisiilor de specialitate, procesele verbale de la şedinţele Consiliului Local nu au fost întocmite, nu au fost supuse aprobării la următoarea şedinţă de Consiliu Local. Dosarele nu au fost întocmite aşa cum spune Legea Administraţiei Publice Locale: fiecare dosar constituit în parte, şnuroit, sigilt, parafat, numerotat", a arătat directorul compartimentului juridic din cadrul Prefecturii Maramureş, Rodica Pop.

Reprezentanţii Prefecturii susţin că în primă fază doar constată neregulile dar dacă acestea nu vor fi îndreptate, vor aplica sancţiuni. "De doi  ani vă spun de actul normativ. Că trebuie să aveţi constituite dosarele profesionale, că trebuie să fie desemnată la nivelul unităţii administrativ-teritoriale o persoană responsabilă cu gestionarea acestor dosare profesionale ale funcţionarilor publici. Nu există. Lipsă fişă de post din dosarul profesional, rapoarte de evaluare anuale. Declaraţii de  avere de interese, nu există acel dosar special constituit aşa cum prevede legea, nu există dovada că au fost comunicate la Agenţia Naţională de Integritate, aşa cum prevede legea. Pe partea de asistenţă socială, chiar dacă aici sunt alte instituţii care verifică, dar la fel, nu există persoană desemnată care să se ocupe cu gestionarea acestor dosare", a mai punctat Rodica Pop.  În perioada 1-31 ianuarie, toţi funcţionarii publici din Maramureş vor fi evaluaţi pentru activitatea desfăşurată pe parcursul anului 2011.
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.