Pensiile din sistemul public se majorează cu 5%, începând cu luna ianuarie a anului viitor, iar salariul minim pe economie urmează să ajungă la 975 lei.
Tot de la 1 ianuarie 2015, indemnizațiile pentru persoanele cu handicap se vor majora cu 16%.
Pe partea de impozitare, începând din 2015 accizele vor fi calculate în lei la nivelul din 2014, respectiv de 4,738 lei/euro, serviciile turistice all-inclusive vor beneficia de TVA redusă la 9%, iar taxa pe construcții speciale scade la 1%, de la 1,5%.
În ceea ce privește sectorul energetic, de la 1 ianuarie se va liberaliza piața gazelor naturale pentru IMM-uri, iar la energia electrică, prețul mediu de vânzare la tarifele reglementate crește cu 0,26%.
Pe de altă parte, începând cu 1 ianuarie 2015 societățile de asigurări din România se pregătesc pentru introducerea standardelor internaționale de raportare financiară /IFRS/.
* Potrivit ministrului Muncii, Rovana Plumb, pensiile vor crește cu 5% de la 1 ianuarie 2015, iar pensia minimă va ajunge la 400 de lei. De asemenea, indemnizațiile pentru persoanele cu handicap vor fi majorate cu 16%.
"Majorarea pensiilor va fi mai mare decât cea prevăzută de lege, care vizează o indexare cu rată inflației plus 50% din creșterea reală a câștigului salarial mediu brut pe economie, iar majorarea indemnizațiilor persoanelor cu handicap are în vedere creșterea indicelui prețurilor de consum în ultimii șase ani, când aceste drepturi nu au mai fost majorate", a explicat Rovana Plumb.

Lasa un raspuns