Locatarilor de la mai multe blocuri din Sighet le-a fost sistată furnizarea apei potabile

Locatarilor de la mai multe blocuri din Sighet le-a fost sistată furnizarea apei potabile, din cauza acumulării de datorii către operatorul de furnizare a apei potabile. Pentru reluarea furnizării apei potabile,  locatarii rău platnici trebuie să-și achite datoriile cât mai repede către furnizori.

Începând cu luna mai s-a dat startul unei acțiuni de intrare în legalitate a utilizatorilor de apă și canalizare cu care societatea Vital nu avea contract. Orice serviciu de utilitate publică trebuie efectuat în baza unui contract. În baza Legii 241  care reglementează servicul furnizării apei potabile și canalizare, ca modalitate de încheiere a unui contract între utilizator și furnizor pentru blocurile din cartierele din Sighet există două variante. Cea mai simplă este varianta constituirii asociației de proprietari.

”Din păcate, din lipsa acestor asociații, serviciul pe care-l furnizăm nu se face în baza unui contract. Lipsa unui contract duce la imposibilitatea furnizorului de a recupera creanțele pe cale legală. Acest lucru nu mai poate continua așa, a aș că am început să-i conștientizăm pe  cei care nu au un contract cu noi, că trebuie să intre în legalitate”, spune Viorel Minculescu, directorul Agenției Vital Sighetu Marmației.

Un rău platnic, conform Legii 241 și după regulamentul de funcționare a serviciilor de apă și cana,l este considerat acel utilizator care nu și-a plătit factura în termen de 45 de zile.  La unele blocuri din Sighet există utilizatori care au restanțe și mai vechi de un an de zile. Aceste restanțe s-au strâns pentru că neavând contorizare individuală sau asociație de proprietari, nu exista posibilitatea de a recupera aceste creanțe.

În monentul de față am sistat furnizarea apei la două blocuri din cartierul Popa Lupu. Din câte știu, locatarii blocului G75 au hotărât deja executarea branșamentelor pentru contorizarea individuală. În momentul în care ei au oonctractat firma care să le facă aceste lucrări, stabilim un termen, iar noi le vom furniza apa pe rețeaua comună, urmănd ca apoi să le furnizăm pe noua rețea construită. La celălalt bloc, E10 încă nu au reușit locatarii să stabilească o formulă care să le convină. În funcție de decizia pe care o iau, vom stabili un calendar pentru intrarea în legalitate”, spune Viorel Minculescu.

Pentru a nu mai ajunge în astfel de situații de nedorit, locatarii trebuie să se constituie în asociații de proiprietari sau o altă variantă ar fi contorizarea individuală. În acest moment, relația dintre operator și utilizator se face direct. Aceasta înseamnă modificarea rețelei interioare, astfel încât să poată fi adus contorul de la apartament,  la limita de proprietate.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.