Zece metode de a diminua sarea şi zahărul din dietă, fără a renunţa la alimentele gustoase

Zece metode de a diminua sarea şi zahărul din dietă, fără a renunţa la alimentele gustoase
Faptul că excesul de zahăr sau de sare în alimentaţie poate duce la probleme de sănătate grave nu este un secret; totuşi, diminuarea cantităţii acestora nu înseamnă neapărat o mâncare fadă.
Site-ul specializat allyou.com prezintă zece metode prin care mâncarea nu îşi pierde gustul, ci devine mai interesantă, odată cu renunţarea la o parte din cantitatea de sare sau zahăr.
1. Eliminaţi sarea din conservele de legume, ton sau pui. Dacă acestea sunt deschise şi conţinutul lor este aşezat sub jet de apă, cantitatea de sodiu din ele se va diminua cu 40%.
2. Adăugaţi condimente în timp ce gătiţi. De exemplu, prăjiţi legumele în câteva linguri de ulei, suc de lămâie, puţină sare şi un praf de piper. Prăjţi-le 15-20 de minute, timp în care mestecaţi.
3. Dacă puneţi puţin cimbru uscat în omletă, nu veţi mai simţi nevoia să adăugaţi sare atunci când o mâncaţi, ea fiind deja destul de aromată.
4. Reduceţi condimentele din taco. În cazul cutiilor de semipreparate de taco, puneţi doar jumătate din condimentele din cutie şi completaţi cu pudră de chili, pudră de ceapă şi chimion.
5. Folosiţi sos de spaghete mai puţin sărat. Luaţi două borcane cu sos de spaghete, unul cu cantitatea de sare cu care sunteţi obişnuiţi, altul, mai puţin sărat. Faceţi un amestec din cele două, reducând în timp cantitatea de sos sărat.
6. Îndulciţi-vă micul dejun adăugând fructe uscate în cerealele pe care le mâncaţi.
7. Pentru gofre, înlocuiţi siropul cu un sos din zmeură proaspătă. Pentru sosul de zmeură aveţi nevoie de o cană cu fructe şi o linguriţă de scorţişoară. Zmeura şi scorţişoara se fierb până când se îngroaşă.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.