O veste proastă pentru construcţia de autostrăzi în Romania este că, în acest an nu vom avea lucrări în execuţie pentru tronsoanele de pe Culoarul 4 Paneuropean, de la Nădlac, Arad, Timişoara, Lugoj, Orăştie, Sibiu (licitate cu probleme), şi asta deoarece, printre altele, Ministerul nu a reuşit să rezolve problema descărcărilor arheologice. Nici măcar pe tronsonul început anul trecut Orăştie-Deva, care ar fi trebuit să se finalizeze anul viitor, nu încep lucrările în acest an. Pe langă motivele de ordin tehnic, mai există unul, în fapt, o gaură la buget datorită căreia Ministerul nu poate să aloce cota de cofinanţare pe care trebuie să o pună alături de fondurile europene. Sigur, pe cale de consecinţă, anul viitor nu vom putea circula pe aceste autostrăzi, chiar dacă programul iniţial, pe care Guvernul PSD din 2004, la încheierea negocierilor, îl avea stabilit cu Uniunea Europeană în sistem nerambursabil de finanţare de la Bruxelles, cu Banca Europeană de Investiţii şi cu BERD-ul, şi în parteneriat public-privat, pe tot Coridorul, care trebuia să se termine în 2008. Deci vom fi în 2012 fără să putem circula pe acest Coridor, cu excepţia, desigur, a tronsonului Arad-Timişoara, început în 2004; sperăm ca în 2011, după atâţia ani, guvernarea de dreapta să reuşească să facă 50 de kilometri.
În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, se împlinesc deja opt ani de când Bechtel-ul a aterizat la Bucureşti şi a început negocierile. Opt ani după care, după cum ştiţi, avem un cost pe kilometru de 11,5 milioane de euro în loc de 5,5, cât negociasem noi la momentul 2003-2004, lucrările întrerupte şi o perspectivă sumbră din punct de vedere al continuării. Soluţia PSD în acest sens este aşezarea la masa negocierilor, continuarea lucrărilor pe tronsoanele începute de la Gilău spre Borş printr-un credit furnizor oferit de compania Bechtel şi de la Câmpia Turzii spre Braşov printr-un un nou contract în parteneriat public-privat. Aceasta este soluţia pe care noi o propunem şi sperăm ca guvernarea PDL facă ceva paşi în sensul finalizării Autostrăzii Transilvania, care, în paranteză fiind spus, anul viitor trebuia să fie gata de la Braşov până la Borş, 415 kilometri.
Stiri de actualitate:
SIGHET: Două zile dedicate copiilor
CONTROALE PE ȘOSELE: Aproape 500 de șoferi opriți și testați de polițiști în trei zile
BAIA MARE: Întâlnire a salvamontiștilor cu copiii
HANDBAL: Minaur a încheiat sezonul pe loc de cupă europeană
VIDEO: Se constată o creștere a fenomenului muncii fără formă legală, deși amenzile sunt mari
VIDEO: Sindicatul din Administrație încheie contracte și acorduri colective
AJOFM MARAMUREȘ: Bursa Generală a Locurilor de Muncă
VIDEO: Publicul a fost dornic să revină la Planetriu
VIDEO: Noaptea Muzeelor la Muzeul de Mineralogie a fost un succes
STELELE COMUNEI MIREȘU MARE: la competiția școlară Comuniada
MINERAL EXPO: Cavnic devine din nou capitala cristalelor
VITAL: Agenția Ulmeni – probleme în furnizarea apei, generate de lipsa alimentării cu energie electrică
LANSARE DE CARTE: Secularizarea și camuflările sacrului – autor Nicu Gavriluță
SALVAMONT MARAMUREȘ: Operațiunea de căutare și salvare pe timp de noapte în Munții Maramureșului
VITAL: Întrerupere a furnizării apei potabile luni, 19 mai în Baia Mare
ALEGERI PREZIDENȚIALE 2025: În Maramureș a câștigat Nicușor Dan
PREZIDENȚIALE 2025: 202.396 de alegători s-au prezentat la vot în Maramureș la ora 21:00 – actualizare
PREZIDENȚIALE 2025: Votul în diaspora la ora 21:00 – actualizare
ELIMINIAREA a peste 160 de conturi TikTok care utilizau ilegal însemnele Poliției Române
Veste proastă despre construcţia de autostrăzi în România

Lasa un raspuns