Veste proastă despre construcţia de autostrăzi în România

Veste proastă despre construcţia de autostrăzi în România

O veste proastă pentru construcţia de autostrăzi în Romania este că, în acest an nu vom avea lucrări în execuţie pentru tronsoanele de pe Culoarul 4 Paneuropean, de la Nădlac, Arad, Timişoara, Lugoj, Orăştie, Sibiu (licitate cu probleme), şi asta deoarece, printre altele, Ministerul nu a reuşit să rezolve problema descărcărilor arheologice. Nici măcar pe tronsonul început anul trecut Orăştie-Deva, care ar fi trebuit să se finalizeze anul viitor, nu încep lucrările în acest an. Pe langă motivele de ordin tehnic, mai există unul, în fapt, o gaură la buget datorită căreia Ministerul nu poate să aloce  cota de cofinanţare pe care trebuie să o pună alături de fondurile europene. Sigur, pe cale de consecinţă, anul viitor nu vom putea circula pe aceste autostrăzi, chiar dacă programul iniţial, pe care Guvernul PSD din 2004, la încheierea negocierilor, îl avea stabilit cu Uniunea Europeană în sistem nerambursabil de finanţare de la Bruxelles, cu Banca Europeană de Investiţii şi cu BERD-ul, şi în parteneriat public-privat, pe tot Coridorul, care trebuia să se termine în 2008. Deci vom fi în 2012 fără să putem circula pe acest Coridor, cu excepţia, desigur, a tronsonului Arad-Timişoara, început în 2004; sperăm ca în 2011, după atâţia ani, guvernarea de dreapta să reuşească să facă 50 de kilometri.
În ceea ce priveşte Autostrada Transilvania, se împlinesc deja opt ani de când Bechtel-ul a aterizat la Bucureşti şi a început negocierile. Opt ani după care, după cum ştiţi, avem un cost pe kilometru de 11,5 milioane de euro în loc de 5,5, cât negociasem noi la momentul 2003-2004, lucrările întrerupte şi o perspectivă sumbră din punct de vedere al continuării. Soluţia PSD în acest sens este aşezarea la masa negocierilor, continuarea lucrărilor pe tronsoanele începute de la Gilău spre Borş printr-un credit furnizor oferit de compania Bechtel şi de la Câmpia Turzii spre Braşov printr-un un nou contract în parteneriat public-privat. Aceasta este soluţia pe care noi o propunem şi sperăm ca guvernarea PDL facă ceva paşi în sensul finalizării Autostrăzii Transilvania, care, în paranteză fiind spus, anul viitor trebuia să fie gata de la Braşov până la Borş, 415 kilometri.
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.