‘Săptămâna Verde’ a debutat la pavilionul României cu produse tradiţionale româneşti, dar şi cu proteste

‘Săptămâna Verde’ a debutat la pavilionul României cu produse tradiţionale româneşti, dar şi cu proteste

Deschiderea oficială a Expoziţiei internaţionale pentru Industrie Alimentară, Agricultură şi Horticultură "Săptămâna Verde”, de la Berlin, a debutat vineri la pavilionul României cu vizita ministrului federal pentru Alimentaţie, Agricultură şi Protecţia Consumatorului din Germania, Ilse Aigner, şi a primarul Berlinului, Klaus Wowerweit.Oaspeţii au fost primiţi de ministrul Agriculturii, Valeriu Tabără, de ambasadorul României la Berlin, Lazăr Comănescu, şi comisarul european Dacian Cioloş, fiind invitaţi să deguste pe lângă tradiţionala pâine cu sare şi din produsele şi băuturile tradiţionale româneşti. Ora matinală nu i-a împedicat pe oficialii germani să înceapă ziua cu horincă, specifică zonei Maramureşului, zacuscă, şunculiţă şi jumări, brânza de oaie, cozonac şi silvoiţă (magiun n.r.), acompaniaţi de horele şi cântecele populare româneşti.Ministrul federal al Agriculturii, Ilse Aigner, îmbrăcată în costum tradiţional s-a întreţinut minute bune cu omologul român, fiind însă şi martorul unui protest spontan al unui iubitor de animale. Acesta a aruncat în faţa oficialilor germani şi români mai multe pliante în care protesta împotriva creşterii iepurilor în cuşti. Protestul, adresat ministrului german al agriculturii, a fost stins rapid de reprezentanţii firmei de protecţie.Pavilionul României de la Berlin din 2012 a adus mai degrabă specificitatea zonei şi produsele tradiţionale, cele 62 de firme fiind prezente cu numeroase produse din carne de porc, cu gemuri, brânzeturi, miere de diverse sortimente, produse de panificaţie, conserve de legume, fructe şi ciuperci, dar şi cu artizanat din toate zonele ţării. Din păcate, zona dedicată vinurilor nu era ocupată în momentul turului oficial deoarece reprezentanţii firmelor nu sosiseră la stand. ‘Săptămâna Verde’ este cea mai importantă expoziţie din lume în domeniul industriei alimentare, agriculturii şi horticulturii, la ediţia din acest an urmând să expună peste 1.600 de companii din 53 de ţări, în 26 de pavilioane ce ocupă 115.000 mp. Organizatorii germani aşteaptă ca în cele 10 zile de expoziţie să intre pe porţile centrului expoziţional peste 400.000 de vizitatori. Pe lângă rolul de platformă de afaceri, târgul are şi caracterul unui festival al tradiţiilor gastronomice şi folclorice, având un impact mediatic de anvergură, atât în Germania, cât şi în plan global. AGERPRES

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.