Romfilatelia introduce în circulaţie marţi o emisiune cu un atribut de unicitate, care ilustrează în imaginile mărcii poştale, coliţei dantelate şi plicului „prima zi” „o nouă lume a timbrelor” în care tradiţionalul clasor este înlocuit de colecţia digitală.
Titlul generic ”Inovare, paşi spre viitor” defineşte o inovare care deschide o nouă epocă în filatelie, imaginile timbrelor NFT, timbre poştale emise sub formă de tokenuri (jetoane simbol) non-fungibile (care nu pot fi înlocuite cu altele de acelaşi fel) – se arată într-un comunicat al Romfilatelia.
Un NFT este un tip de activ digital care utilizează tehnologia blockchain pentru a autentifica unicitatea şi proprietatea unui element digital, cum ar fi o imagine, un fişier audio sau orice alt conţinut digital. În cazul timbrelor NFT, acestea sunt versiuni digitale ale timbrelor poştale tradiţionale. Ele sunt create şi stocate pe blockchain, ceea ce le conferă proprietăţi deţinute şi verificate digital. De obicei, aceste timbre NFT-uri pot fi colecţionate, tranzacţionate şi comercializate pe pieţele online dedicate pentru NFT-uri.
Romfilatelia a lansat, în data de 26 aprilie 2023, pe platforma Institutului Naţional de Cercetare-Dezvoltare în Informatică – ICI Bucureşti colecţia unică de 15 NFT-uri intitulată „O lume într-un timbru”.
Timbrele cu realitate augmentată sunt timbre poştale tradiţionale care, atunci când sunt scanate folosind tehnologia realităţii augmentate (RA) pe un dispozitiv mobil sau pe un computer, oferă o experienţă interactivă suplimentară. Acest lucru se realizează prin integrarea unui cod vizibil sau invizibil pe timbru care poate fi citit de dispozitivul care rulează aplicaţia RA corespunzătoare.
Odată ce timbrul este scanat, aplicaţia RA poate adăuga elemente suplimentare pe ecran, cum ar fi animaţii 3D, videoclipuri, sunete sau informaţii suplimentare despre subiectul timbrului. Aceste elemente adiţionale pot oferi o experienţă mai interactivă şi educativă pentru colecţionarii de timbre sau pentru cei interesaţi de subiectul reprezentat de timbru.
Această tehnologie poate fi folosită pentru a adăuga valoare colecţiilor de timbre, pentru a educa şi a atrage mai mult atenţia asupra subiectelor reprezentate pe timbre sau pentru a oferi o experienţă de corespondenţă mai interesantă şi interactivă.
Marca poştală a emisiunii cu valoarea nominală de 13 lei reproduce un timbru tradiţional recunoscut, Cap de bour transpus într-o realitate virtuală, ca într-un portal. Pentru că timbrul înseamnă şi călătorie, s-a imaginat o poveste în care apare un element comun – VR headset (caschetă virtuală) – prin care sunt vizualizate, în 3D, timbrul tradiţional transpus în realitate augmentată.
Grafica timbrului din coliţa cu valoarea nominală de 33 lei şi a plicului „prima zi” redau întocmai aceste idei.
În cadrul parteneriatului existent, Romfilatelia şi ICI Bucureşti, vor colabora pentru a inova lumea colecţionării de timbre prin NFT-uri, timbre în realitate augmentate şi crypto.
ICI Bucureşti şi Romfilatelia investighează aspectele tehnologiilor Web3 cu utilitate, aplicate în domeniul timbrelor cripto (crypto stamps) – obiecte colectabile fizice însoţite de un echivalent digital (Digital Twins) sub formă de NFT-uri.
În cadrul Conferinţei din perioada 16-18 aprilie 2024, Romfilatelia şi ICI Bucureşti vor promova atât emisiunea de mărci poştale Inovare, paşi spre viitor, cât şi o colecţie de NFT-uri dedicate.
Sursa: Romfilatelia
Lasa un raspuns