O lună de controale ale Gărzii de Mediu

Garda Naţională de Mediu va efectua, în perioada 1-31 martie, un control tematic la nivel național care îi vizează pe producătorii, importatorii și comercianții de produse care fac obiectul Sistemului de Garanție-Returnare (SGR). În conformitate cu prevederile HG 1074/2021, aceștia au obligația de a se înscrie în platforma SGR (returosgr.ro) până la data de 28 februarie.

Conform aceluiași act normativ, nerespectarea termenului limită de înscriere în platformă se sancționează cu amendă cuprinsă între 20.000 și 40.000 de lei. Controlul va implica toate comisariatele județene ale GNM și îi va viza pe producătorii/importatorii și comercianții de băuturi (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase, comercializate în ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1l şi 3l).

Pentru o gestionare mai eficientă a deșeurilor la nivel național și pentru creșterea gradului de reciclare, Guvernul și-a asumat implementarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR) pentru ambalajele de băuturi.

SGR reprezintă un sistem prin care cetățenii vor plăti o garanție de 0,50 lei atunci când vor cumpăra o băutură (apă, băuturi răcoritoare, bere, cidru, vin, băuturi spirtoase) de la un comerciant. Sistemul se aplică pentru ambalaje primare nereutilizabile din sticlă, plastic sau metal, cu volume cuprinse între 0,1 l şi 3 l, inclusiv. Pentru a fi identificate ușor, produsele care vor face parte din sistem vor fi marcate cu un logo specific. După golirea ambalajului, consumatorul va trebui să îl aducă într-unul dintre punctele de returnare organizate de comercianți, practic, în orice magazin din România. În schimbul ambalajului gol, consumatorul va primi înapoi, pe loc, valoarea garanției plătite inițial, fără a fi necesară prezentarea bonului fiscal, chiar dacă respectivul produs nu a fost cumpărat din acea locație.

Înregistrarea obligatorie în baza de date a sistemului reprezintă etapa preliminară intrării în funcțiune a SGR, care va avea loc pe 30 noiembrie 2023.

De asemenea, pentru informații și suport privind înregistrarea în platforma SGR, RetuRO pune la dispoziție un call center – 021 207 00 09 – număr cu tarif normal apelabil din orice rețea, disponibil de luni până vineri între orele 09:00 -18:00, cu excepția sărbătorilor legale.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.