Multe persoane apelează Numărul Unic 112 fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd sau pun muzică

Multe persoane apelează Numărul Unic 112 fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd sau pun muzică

Statistica pe trimestrul II din anul 2011 realizată de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale  (STS) pentru judeţul Maramureş arată că la Numărul Unic de Urgenţă 112 au fost primite şi tratate 83.329 apeluri. Dintre acestea 25,83 % au fost reale şi 74,17 % false. Cele mai multe au fost transferate către Pompieri + SMURD – 49,73%, Ambulanţă – 32,29%, Poliţie – 17,52%, şi Jandarmerie – 0,45% (statistică anexată). 
 Majoritatea apelurilor false şi abuzive provin de la copii, tineri, persoane cu probleme psihice şi sunt în mare parte realizate de pe cartele pre pay.
Multe persoane sună fără a avea o urgenţă, adresează injurii operatoarelor, râd, pun muzică sau nu vorbesc. Se solicită informaţii despre numere de telefon, se cere legătura cu diverse instituţii sau persoane publice ori se solicită sfaturi medicale.
Autorităţile fac apel la cei care sună abuziv să nu încarce inutil liniile de urgenţă 112, întrucât un apel fals poate duce la pierderea unei vieţi.
La 112 se sună doar atunci când ai cu adevarat o urgenţă.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.