Întorşi acasă în concedii, tot mai mulţi sigheteni îngroaşă rândul celor care aşteaptă ore în şir la ghişeul Serviciului de Evidenţa Persoanelor

Întorşi acasă în concedii, tot mai mulţi sigheteni îngroaşă rândul celor care aşteaptă ore în şir la ghişeul Serviciului de Evidenţa Persoanelor

Lună de vârf pentru lucrătorii Serviciului Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor Sighet. Zilnic se înghesuie la uşile acestui birou zeci de persoane care doresc eliberarea unei cărţi de identitate. Întorşi acasă în concedii, tot mai mulţi sigheteni îngroaşă rândul celor care aşteaptă ore în şir la ghişeul Serviciului de Evidenţa Persoanelor. Acest birou deserveşte încă 13 localităţi, pentru care nu există nicio persoană angajată special. De aceea lucrătorii fac faţă cu greu volumului mare de muncă, dar încearcă să nu lase pe nimeni să facă cale întoarsă o dată ce le-a trecut pragul.

Programul la Serviciului Public Comunitar Local de Evidenţa Persoanelor Sighet  este zilnic între ora 9 şi 12. Miercurea, întreaga primărie, respectiv şi acest birou lucrează cu program prelungit, având deschis dupămasa de la 16:00 la 18:30. Ilişca Remeny, şeful acestui birou informează clienţii asupra actelor necesare pentru eliberarea unei cărţi de identitate, pentru a nu se mai prezenta cu lipsă la dosar.  Petentul are nevoie de o cerere – un formular cerere, certificatul de naştere, certificatul de căsătorie, acolo unde este cazul, certificatul de naştere al copiilor sub 14 ani, actul de spaţiu. Modalităţile de depunere a actului de spaţiu sunt diverse: pentru cei care nu au înregistrat în cartea funciară casa, respectiv locuinţa, pot obţine o adeverinţă de la registrul agricol,pentru cei care au întăbulată casa au nevoie de o copie de pe coala funciară care este valabilă 30 de zile. Pentru persoanele care nu au proprietate pe numele lor, acestea trebuie să se prezinte cu persoana care are proprietatea pentru a semna de primire în spaţiu. Se mai plăteşte o taxă de 7 lei pentru eliberarea cărţii de identitate şi un timbru fiscal de 4 lei, care se achită la camera 12 din primărie. Copiii sub 18 ani trebuie să fie însoţiţi de unul dintre părinţi . Domiciliul minorilor sub 18 ani este domiciliul părinţilor.
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.