Impactul pandemiei asupra educației

Peste 635 de milioane de elevi sunt în continuare afectaţi de închiderea totală sau parţială a şcolilor. Cu ocazia Zilei Internaţionale a Educaţiei şi în contextul a aproape doi ani de pandemie, UNICEF publică cele mai recente date disponibile cu privire la impactul pandemiei asupra educaţiei copiilor.

„În luna martie se vor împlini doi ani de când pandemia de Covid-19 a început să perturbe educaţia la nivel mondial. Pur şi simplu asistăm la un nivel aproape insurmontabil al pierderilor legate de şcolarizarea copiilor”, a afirmat Robert Jenkins, Şeful Departamentului pentru Educaţiei al UNICEF . „Deşi este necesar să punem capăt perturbărilor sistemelor de educaţie, simpla redeschidere a şcolilor nu este suficientă. Elevii au nevoie de sprijin intens pentru a recupera pierderile de învăţare. De asemenea, şcolile trebuie să-şi depăşească rolul de bază şi să contribuie la reclădirea sănătăţii mintale şi fizice, la dezvoltarea socială şi la alimentaţia copiilor”.

Copiii au pierdut competenţe de bază de citire şi de aritmetică. La nivel mondial, perturbarea sistemelor de învăţământ, a dus la înregistrarea unui număr de milioane de copiii care au pierdut acumularea unor cunoştinţe semnificative pe care le-ar fi deprins dacă ar fi fost prezenţi în sala de clasă, copiii cei mai vulnerabili şi de vârste mici înregistrând cele mai mari pierderi.

În statele cu venituri mici şi medii, pierderile de învăţare ale copiilor cauzate de închiderea şcolilor au făcut ca 70% dintre copiii de 10 ani să nu poată citi sau înţelege un text simplu, o creştere de la 53%, procent înregistrat înainte de pandemie.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.