Centrul de recuperare pentru copilul cu handicap Sighetu Marmației, din cadrul DGASPC Maramureș, a fost inclus în Ghidul de modele alternative

Centrul de recuperare pentru copilul cu handicap Sighetu Marmației, din cadrul DGASPC Maramureș, a fost inclus în Ghidul de modele alternative de dezvoltare a activității de prevenire a separării copilului de familie, elaborat de Autoritatea Națională pentru Drepturile Persoanelor cu Dizabilități, Copii și Adopții, în colaborare cu Banca Mondială.

Ghidul reprezintă un instrument de lucru pentru reprezentanții autorităților publice locale în dezvoltarea activității de prevenire a separării copilului de familie. În prima parte, ghidul explică într-un mod accesibil și aplicat pașii de pregătire a unui plan de dezvoltare de servicii de prevenire, respectiv modalitatea de identificare a persoanelor vulnerabile dintr-o comunitate, modul de realizare a unei diagnoze la nivel comunitar și tipurile de intervenții posibile care să răspundă în mod direct nevoilor grupurilor vulnerabile identificate. În cea de-a doua parte, documentul descrie tipuri diverse de modele de intervenție testate deja în realitate și care pot răspunde nevoilor specifice diferitelor categorii de copii la risc de separare de familie.

Modelele de servicii de prevenire a separării copilului de familie care sunt incluse în acest ghid au fost selectate în baza unei cercetări ample care, pe lângă analiza documentară, a utilizat ca metode: ancheta prin chestionar și interviuri semi-structurate. Centrul de recuperare pentru copilul cu handicap Sighetu Marmației, coordonat de Florin Puț, este unul dintre modelele alternative prezentate în ghid, la categoria Servicii specializate la nivel județean.

Beneficiarii centrului sunt copii cu dizabilități neuropsihice și motorii, încadrați într-un grad de handicap și părinții lor. Beneficiarii provin din județul Maramureș. Centrul asigură servicii de recuperare, abilitare și reabilitare terapeutică, educație specializată, consiliere psihologică, activități de socializare și de dezvoltare a deprinderilor de viață independentă, precum și activități de sprijin, consiliere psihologică, educație pentru părinți sau reprezentanți legali, dar și pentru alte persoane care au în îngrijire copii cu dizabilități.

Modernizarea sistemului de protecție specială a copilului, accelerarea procesului de dezinstituționalizare și trecerea de la îngrijirea în instituții la îngrijirea în comunitate nu este posibilă dacă nu sunt dezvoltate serviciile din comunitățile locale.

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.