35 de școli din Maramureș, eligibile să depună cereri de finanțare în cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar

Ministerul Educației, în calitate de coordonator de reforme și investiții finanțate prin Planul Național de Reformă și Reziliență (PNRR), a lansat, în data de 2 martie 2022, prima rundă a Schemei de Granturi din cadrul Programului Național pentru Reducerea Abandonului Școlar (PNRAS), finanțat prin PNRR, în cadrul Componentei C.15 – Educație, Reforma 3 „Reforma sistemului de învățământ obligatoriu pentru prevenirea și reducerea părăsirii timpurii a școlii”, Investiția 4 „Sprijinirea unităților de învățământ cu risc ridicat de abandon școlar” – se arată într-un comunicat al Inspectoratului Școlar Județean.

Apelul se adresează unităților de învățământ de stat, care școlarizează elevi înscriși în clase de nivel gimnazial, care prezintă risc ridicat sau mediu de abandon și părăsire timpurie a școlii (PTȘ). Identificarea școlilor eligibile în cadrul Schemei de Granturi PNRAS s-a făcut pe baza informațiilor cuprinse în baza de date națională SIIIR.

Aplicarea schemei de granturi este planificată pentru două runde, pe parcursul anilor 2022 și 2023 și vizează susținerea acestor unități școlare, prin utilizarea metodologiei și a instrumentului informatic ale Mecanismului de Avertizare Timpurie în Educație (MATE), prin alocarea de resurse financiare școlilor pentru sprijinirea elevilor, în vederea reducerii absenteismului, îmbunătățirii rezultatelor la evaluări, obținerii unei rate mai mari de participare la examenele naționale și a unui procent mai mare de elevi care finalizează învățământul obligatoriu.

În urma prioritizării la nivel național, în funcție de gradul de risc prezentat în raport cu obiectivul proiectului, pentru prima rundă de finanțare a schemei de granturi PNRAS, 35 de unități de învățământ din județul Maramureș sunt eligibile să depună cereri de finanțare în cadrul acestui apel. Lista școlilor eligibile în cadrul rundei 1 a fost aprobată prin OME nr. 3.319/01.03.2022.

Ghidul solicitantului care conține condițiile de eligibilitate și instrucțiunile pentru beneficiari, precum și anexele care trebuie completate de către aceștia, în vederea depunerii cererii de finanțare, pot fi descărcate de pe adresa de internet  edu.ro/ghidul_solicitantului_PNRAS .

Cererea de finanțare se depune în format electronic, accesând  https://uefiscdi-direct.ro,, secțiunea Sign Up. Pentru că procesul de înregistrare necesită o adresă de e-mail, se recomandă utilizarea adresei școlii sau e-mail-ului utilizat în SIIIR.

Sistemul informatic de depunere a aplicațiilor va fi deschis în data de 2 martie 2022 şi se va închide în data de 14 martie 2022, ora 16:00. În această perioadă, potențialii beneficiari ai apelului pot adresa întrebări legate de depunerea cererilor de finanțare la adresa de e-mail consultare.pocu@edu.gov.ro.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.