VEŞTI BUNE: Mesaj pozitiv privind modernizarea Aeroportului Internaţional Baia Mare

VEŞTI BUNE: Mesaj pozitiv privind modernizarea Aeroportului Internaţional Baia Mare

Lucrările bat pasul pe loc la Aeroportul Baia Mare. Investiţia ar putea fi finanţată, în cele din urmă, de la bugetul naţional. Astăzi s-a anunţat şi un posibil nou termen până la care să fie finalizate lucrările – 31 decembrie 2019. Consilierii judeţeniau fost informaţi azi despre proiectul de la aeroport de către preşedintele Zamfir Ciceu, care a ţinut să clarifice situaţia finanţării. 

În 2 martie, la şedinţa Comitetului de monitorizare a programului operaţional regional s-a discutat despre finanţarea categoriei de proiecte care au o valoare sub 50 de milioane de euro, sumă care nu le situează în rândul proiectelor majore. Neîncadrându-se în această categorie, ele nu vor intra în categoria celor care se fazează, dar aceasta nu înseamnă că nu vor primi finanţare. În acest sens, apar noi semne de întrebare în privinţa investiţiei de la aeroport. 

„Să nu intrăm în panică în ceea ce priveşte fazarea. Proiectele cu valoare sub 50 milioane de euro vor putea fi finanţate în condiţiile stabilite la nivel ministerial. Să nu cădem în capcana, cum spun unii, că nu se poate faza. Da, nu se încadrează în fazare dar să nu confundăm aceasta cu imposibilitatea finanţării. Sunt două chestiuni distincte. Se fazează proiectele mari, adică cele care au peste 50 de milioane şi există posibilitatea găsirii unor soluţii de finanţare pentru proiectele minore”, a informat preşedintele CJ Maramureş, Zamfir Ciceu.  

Întrucât modernizarea Aeroportului Internaţional Baia Mare nu s-a finalizat la termenul iniţial, de 31 decembrie 2015, iar în relaţia României cu UE acest proiect a fost declarat nefuncţional, termenul de finalizare pentru acesta va fi de 31  decembrie 2019. 

„Pentru că la data de 31.12.2015 acest proiect nu este funcţional, în relaţia României cu Comisia Europeană, acest proiect şi toate cele care vizează modernizările aeroportuare urmează a fi declarate nefuncţionale. Adică nu sunt funcţionale, aşa cum s-au angajat beneficiarii până la 31.12.2015. Asta înseamnă că termenul de finalizare a lor poate să fie prorogat până la 31.12.2019. Şi se pot finaliza în acest termen. Este o decizie pe care Guvernul României trebuie să şi-o asume şi aceasta va fi propunerea, cel puţin în urmă cu o săptămână, aceasta a fost discuţia”, a mai explicat preşedintele CJ Maramureş, Zamfir Ciceu.

Soluţia pentru finanţarea şi finalizarea proiectului presupune două etape: modificarea legislaţiei privind serviciile de interes economic general şi  finanţarea de către Ministerul Transporturilor, prin transfer către autorităţile publice. 

O decizie care se va lua în ceea ce priveşte finanţarea în continuare a acestor lucrări în cazul Aeroportului Internaţional Baia Mare este guvernamentală. Pe noi, ca autoritate publică, nu ne afectează dacă banii vin de la bugetul de stat sau de la Uniunea Europeană, important este să primim aceşti bani. Cea mai „rea” soluţie ar fi să finanţăm în continuare din bugetul local continuarea acestei investiţii. Este iar o soluţie la care va trebui sau nu să ne gândim dacă va fi cazul”, a adăugat Zamfir Ciceu. 

Pista Aeroportului Internaţional Baia Mare are, în prezent, 1.790 de metri şi va fi prelungită cu 360 de metri, înspre Bozânta Mare. Totodată, va fi lăţită de la 30 la 45 de metri, iar duritatea pistei va fi modificată de la 19 la 55 de tone pentru ca avioanele de mediu curier, cele cu are operează companiile low-cost şi cele care transportă marfă, să poată ateriza în condiţii de siguranţă pe Aeroportul Baia Mare şi pista să nu se deterioreze. 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.