Un nou tun pregătit de Ministerul Transporturilor şi conducerea companiilor feroviare din România.

Un nou tun pregătit de Ministerul Transporturilor şi conducerea companiilor feroviare din România.

Un cadou pentru transportatorii feroviari privaţi, care plimbă trenurile goale ca să încaseze subvenţia.
Pe mai multe secţii de circulaţie (22 la număr, conform unei adrese a CFR Călători către CFR SA),  care erau trecute ca secţii neinteroperabile, se va întrerupe circulaţia trenurilor de călători, izolându-se astfel oraşe ca Alexandria, Turnu Măgurele, Slănic, Târgovişte, Măneciu etc. O parte din secţii  au fost atribuite prin licitaţie operatorilor privaţi, iar o alta parte din secţii, din motive  necunoscute, au fost scoase de la licitaţia care se organizează la Bursa de Mărfuri de către conducerea CFR SA, deşi către FMI au fost transmise ca secţii ce se vor închiria pentru rentabilizare.
Scoaterea acestor trenuri de călători poate deveni o problemă socială, mai ales că decizia a fost luată fără o consultare prealabilă a autorităţilor locale şi fără a se demara o procedură de licitaţii sau de discuţie cu potenţiali operatori din domeniul transportului de călători sau de marfă, care ar putea fi interesaţi.
O problemă este faptul că aceste trenuri sunt trecute în Mersul Trenurilor de Călători valabil în 2012, neexistând o soluţie în ceea ce priveşte modul  în care se va face circulaţia respectivă pentru călători.
Prin închiderea circulaţiei de călători, de fapt, se va tăia un venit care venea din taxa de utilizare a infrastructurii (TUI), pentru că pe aceste secţii  sunt foarte puţine trenuri de marfă.
 Departamentul de transporturi al PSD cere explicaţii ministrului în legatură cu cele de mai sus, precum şi neîntreruperea circulaţiei feroviare fără a asigura cetăţenilor alternative de transport! Ce se va întâmpla cu personalul angajat în companiile feroviare, care îşi desfăşoară activitatea pe acele rute de transport feroviar?!
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.