SIMULARE BACALAUREAT: Subiecte accesibile la Limba și Literatura Română

SIMULARE BACALAUREAT: Subiecte accesibile la Limba și Literatura Română

 Telefonia mobilă şi rolul Internetului în promovarea unei cărţi. Acestea sunt două subiecte de actualitate pe care elevii de clasa a XI-a şi a XII-a au fost provocaţi să le argumenteze, în scris, în cadrul simulării pentru bacalaureat, la proba de limba şi literatura română. Subiectele au fost de dificultate medie, spun profesorii, ele vizând verificarea competenţelor elevilor în ceea ce priveşte exprimarea, vocabularul şi capacitatea lor de a interpreta un text la prima vedere sau studiat la clasă. 

Telefonia mobilă şi rolul Internetului în promovarea unei cărţi. Acestea sunt două subiecte de actualitate pe care elevii de clasa a XI-a şi a XII-a au fost provocaţi să le argumenteze, în scris, în cadrul simulării pentru bacalaureat, la proba de limba şi literatura română. Subiectele au fost de dificultate medie, spun profesorii, ele vizând verificarea competenţelor elevilor în ceea ce priveşte exprimarea, vocabularul şi capacitatea lor de a interpreta un text la prima vedere sau studiat la clasă. 
Subiectele la simularea bacalaureatului au diferit în funcţie de profil. A existat aşadar un subiect pentru profilul real – filieră tehnologică şi vocaţională şi un altul pentru profilul umanist. Cei din clasa a XI-a au avut de rezolvat subiecte prin care s-a urmărit dezvoltarea vocabularului şi competenţa elevului de a se apropia de un text aparţinând genului liric. Elevii au fost provocaţi totodată să scrie despre utilitatea telefoanelor mobile pentru omul contemporan. 
„Din câte vedem, şi subiectele se adaptează până la urmă la cerinţele lumii moderne. A fost un subiect generos pe care elevii l-au putut aborda şi puteau să sublinieze atât utilitatea telefoanelor mobile, cât şi factorul oarecum negativ al utilizării lor în detrimentul altor activităţi”, a arătat inspectorul școlar Adriana Meșter.
Elevii de clasa a XII-a au fost provocaţi în schimb să argumenteze rolul internetului în promovarea unei cărţi. 
„La subiectul al doilea, la profilul umanist am avut un text de tip argumentativ despre rolul internetului în promovarea unei cărţi. Din nou o provocare a lumii în care trăim, o aliniere la problematica vieţii contemporane şi la problemele pe care noi le avem în viaţa de zi cu zi. Ei sunt obişnuiţi cu aceste aspecte şi încercăm şi noi, profesorii, să utilizăm atât în subiectele pe care le dezbatem în clasă în momentul în care exersăm scrierea unui text de tip argumentativ, asemănător subiectului al doilea, cât şi în metodele de predare să introducem aceste elemente de comunicare specifice lumii în care trăim”, a mai menţionat Adriana Meşter.
Rezultatele finale la simularea examenului de bacalaureat vor fi afişate în data de 18 martie, dar ele nu vor putea fi contestate. 
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.