Siguranţa alimentară este principalul factor care influenţează alegerile consumatorilor din România atunci când aceştia se află în faţa rafturilor din magazine. Astfel, 59% dintre români (46% dintre cetăţenii UE) declară că se ghidează în achiziţionarea alimentelor după gradul de siguranţa al acestora. Pe locul doi se află preţul (48% dintre români vs 54% dintre cetăţenii UE), în timp ce gustul reprezintă doar al treilea citeriu în alegerea alimentelor (43% dintre români, 51% dintre cetăţenii UE).
Şi mai mare este procentul atunci când vorbim despre conştientizarea importanţei siguranţei alimentare. 71% dintre români (70% dintre cetăţenii UE) s-au declarat preocupaţi de acest subiect. Cei mai mulţi au auzit despre aditivii din alimente sau băuturi (49% dintre români, 70% dintre cetăţenii UE), despre toxiinfecţiile alimentare cauzate de contaminarea cu bacterii, virusuri sau paraziţi (49% dintre români, 57% dintre cetăţenii UE) şi despre reziduuri de pesticide din alimente (47% dintre români, 65% dintre cetăţenii UE), acestea fiind la egalitate cu bolile animalelor (47% dintre români, 60% dintre cetăţenii UE).
O minoritate dintre consumatori nu şi-ar schimba comportamentul în cazul unei alerte alimentare (18% dintre români, 21% dintre cetăţenii UE). Printre acestea, principalele motive invocate sunt: pregătirea alimentelor în modalitate recomandată (34% dintre români, 45% dintre cetăţenii UE) şi convingerea că toate alimentele implică un anumit număr de riscuri şi sunt imposibil de evitat toate (22% dintre români vs 25% dintre cetăţenii UE).
Informaţiile au fost relevate în urma unui sondaj Eurobarometru realizat de Autoritatea Europeană pentru Siguranţa Alimentelor, în perioada martie-aprilie 2022. Realizat pe baza interviurilor cu 1.000 de români (27.000 de persoane din UE), cercetarea prezintă o imagine a modului în care europenii aleg alimentele, conştientizează şi sunt preocupaţi de siguranţa alimentară şi în cine au încredere pentru informaţii despre problemele legate de siguranţa alimentară.
Lasa un raspuns