Senatorul Sorin Bota participa la conferinta „Sustainable Development & Competitivness” pe probleme din domeniul Transporturilor

Senatorul Sorin Bota participa la conferinta „Sustainable Development & Competitivness” pe probleme din domeniul Transporturilor

În 26 iunie senatorul Marius Sorin Bota a participat alaturi de Iulian Iancu (presedintele Comisiei pentru Industrii si Servicii din Camera Deputatilor), la conferinta „Sustainable Development & Competitivness”, care a avut loc in Bucuresti si care a care a pornit de la doua materiale realizate de Comisia Europena in ceea ce priveste instituirea mecanismului UE „Conectarea Europei” si Revizuirea retelei TEN-T (Trans-European Network for Transport).
Domnul senator Sorin Bota a mentionat cateva proiecte actuale pe care Romania le deruleaza in domeniul infrastructurii de transport si a abordat problematica absorbtiei fondurilor europene. Domnia sa a explicat ca nu este vorba de incapacitate de absorbtie din partea Romaniei, ci de faptul ca, Romania se misca foarte lent din cauza lipsei de experienta atat in cadrul Uniunii cat si, in mod particular, in managementul banilor europeni. Presedintele departamentului de transporturi din PSD a explicat ca parteneriatele public-private vor trebui sa stea la baza proiectelor din domeniul transporturilor si si-a exprimat opinia conform careia, exista si vointa politica in acest sens.
Domnul senator Bota a prezentat o serie de proiecte concrete de care Romania are nevoie in ceea ce priveste infrastructura de transport, proiecte care lipsesc din lista proiectelor cu finantare europeana, lista stabilita de Comisia Europeana.
In domeniul rutier, senatorul Sorin Bota, a explicat ca, din perspectiva Romaniei trebuie sa existe mai mult decat un singur punct transfrontalier principal de conectare intre state. De asemenea, pentru a asigura legaturile cu tarile vecine, trebuie instituite puncte de trecere in diverse zone (Giurgiulesti si Giurgiu).
In sectorul feroviar, continua domnul senator Bota, trebuie adaugate pe lista proiectelor, necesitatea construirii tronsonului Halmeu-Cluj Napoca-Sighisoara, electrificarea punctului de trecere Episcopia Bihor pana la Cluj Napoca si reabilitarea liniei de cale ferata Episcopia Bihor – Oradea-Cluj-Suceava-Iasi-Ungheni-Chisinau, iar proiectul european al liniei feroviare de mare viteza, trebuie sa ajunga, pana in 2030, pana la Bucuresti si Istanbul.
Porturile Tulcea si Galati si portul Guirgiu la Dunare trebuie si ele incluse printre prioritati, potrivit domnului senator, iar caile navigabile interioare pe Olt pana la Slatina si pe Jiu pana la Craiova sunt o necesitate, daca vorbim despre sectorul naval.
In ceea ce priveste sectorul aerian, conform domnului senator Bota, trebuie gasite solutii de finantare pentru a moderniza si aeroporturile mai mici, ca cele din Iasi, Suceava, Baia Mare, nu doar pe cele mari, cum ar fi Clujul. Vorbind de aeroportul Cluj, trebuie avut in vedere ca, in ciuda faptului ca acesta poate fi considerat un succes la nivel de aeroport pentru pasageri, el trebuie sa devina si un aeroport pentru marfuri.
In final, presedintele departamentului de transporturi si infrastructura PSD, a incheiat prezentarea sa intr-o nota optimista, spunand ca, in Romania exista atat vointa politica cat si capacitate de a pune in practica planurile si propunereile UE, si din punctul de vedere al absorbtiei fondurilor europene, Romania poate recupera, in urmatorul ciclu bugetar, ceea ce s-a pierdut pana in prezent.
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.