Trimiși în vacanță forțată, elevii primesc asigurări că nu vor avea de suferit din cauza nefrecventarii școlii, în această perioada. Profesorii vin în sprijinul elevilor, pentru a continuă predarea actului didactic, apelând la diferite metode. Mai multe platforme virtuale sunt puse la dispoziția cadrelor didactice și elevilor, pentru a reuși să țînă pasul cu predarea materiilor pe care ar fi trebuit să le parcurgă la clasa.

Ministerul Educației și Cercetării a lansat platforma Digital pe educred.ro, un spațiu creat pentru toate cadrele didactice care doresc să valorifice noile tehnologii în activitățile de învățare cu elevii. În spațiul virtual digital.educred.ro sunt centralizate mai multe tipuri de resurse digitale și informații utile în activitățile educaționale desfășurate. Toate resursele colectate pe platformă sunt gratuite.

Cadrele didactice vor avea posibilitatea de a accesa resurse de învățare necesare pentru susținerea activităților la distanță cu elevii, instrumente digitale cu ajutorul cărora pot fi dezvoltate astfel de resurse, platforme de învățare colaborativă, adaptată contextului clasei de elevi, dar și instrumente utile de comunicare și colaborare la distanță, precum și comunități de învățare în care pot fi împărtășite experiențe și resurse cu alți colegi de disciplină.

Ministerul Educației încurajează cadrele didactice să se implice în acest efort de colaborare și sprijin, la nivel național, să împărtășească tuturor colegilor de breaslă resursele dezvoltate, prin completarea unui formular de încărcare, accesibil pe prima pagină a platformei.

Nici cei mici de la nivelul preșcolar nu rămân departe de activitățile ce trebuiau susținute la grădiniță. Educatorii găsesc metode de a le transmite programa de lucru și fiecare preșcolar este ținut activ, de acasă, prin transmiterea online a prezentărilor și propunerilor de activități. Astfel, există o solidarizare între profesori, copii și părinți, pentru a reuși că actul didactic să nu sufere pierderi ireversibile în această perioada de suspendare a activității grădinițelor.

Nici comunitățile dezavantajate nu vor avea de suferit. Ministerul Educației și Cercetării, alături de organizația neguvernamentală Narada, cu sprijinul Cora România, au lansat inițiativa „Reacție pentru educație”, o modalitate prin intermediul căreia tehnologia poate ajunge la profesorii și elevii din comunitățile dezavantajate.

Platforma pune la dispoziția cadrelor didactice un formular pentru exprimarea nevoilor materiale pe care aceștia și elevii lor le au în demersul pe care îl desfășoară acum pentru continuarea educației la distanță. Obiectivul acestui instrument este acela de a atrage și de a coagula comunitățile locale, astfel încât să fie acoperite cât mai multe nevoi într-un timp cât mai scurt.

Deja dotările materiale pentru profesorii din opt comunități defavorizate, în ceea ce privește educația în medii digitale și pentru elevii lor, vor fi realizate în scurt timp.

 

 

 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.