OBICEIURI NESĂNĂTOASE – Ce aruncăm în rețeaua de canalizare?

V-ați întrebat vreodată ce se întâmplă cu ceea ce aruncați în scurgerea chiuvetei din bucătărie sau a camerei de baie sau în vasul de toaletă?

Desigur, răspunsul este că TOT CE ARUNCAȚI AJUNGE DIRECT ÎN SISTEMUL DE CANALIZARE. Veți fi uimiți să aflați ce găsesc angajații de la Secția de canalizare în  aceste canale; de la grăsimi, ulei, prosoape de hârtie, șervețele pentru copii, scutece, șervețele dezinfectante sau articole similare, la diverse plastice și articole de îmbrăcăminte. Aceste articole nu aparțin sistemelor de canalizare și ele reprezintă principala cauză a colmatării rețelelor.

Înfundările reţelelor interioare şi blocarea pompelor din staţiile de pompare apă uzată sunt cauzate de resturile menajere alimentare și textile sau alte deşeuri solide, ne dezvăluie reprezentanții Vital S.A.

Blocarea scurgerii apei uzate duce la înfundarea reţelelor interioare şi are drept consecinţă refularea apei uzate şi inundarea imobilelor. Deşeurile de grăsimi şi ulei alimentar nu numai că dăunează mediului înconjurător, dar şi depunerea acestora pe pereţii sistemului de canalizare provoacă obturări regulate, efecte urât mirositoare, coroziune mai rapidă şi au influenţă negativă asupra funcţionării staţiilor de epurare şi duce până la blocarea şi distrugerea acestora. Când aruncați în toaleta șervețele umede și șervețele de hârtie care nu se dezintegrează, ele se acumulează în conductele de canalizare. În condiții cu debit scăzut acestea se usucă, se solidifică, obstrucționând fluxul de canalizare și provocând aproape de fiecare dată deversarea canalizării.

ELIMINAREA GUNOIULUI SE FACE STRICT ÎN COȘUL DE GUNOI, atât pentru grasimi, servețele umede, materiale textile, reziduri din construcții, scutece, grasimi sau vopsea, dar nici alimente. Este extrem de important ca fiecare dintre noi să dăm dovadă de mai mult simţ civic şi mai multă responsabilitate şi să nu aruncăm deşeurile solide în vasul de toaletă sau în chiuvetă (indiferent de provenienţa lor), ci doar la coşul de gunoi.

Lucrătorii de la Vital ne reamintesc totodată că toate deșeurile inutile din rețeaua de canalizare determină  și o întreținere ridicată a tuturor instalațiilor din stațiile de epurare. Pe măsură ce apa uzată intră în instalația de tratare a apelor uzate, deșeurile inutile crează costuri suplimentare cu întreținerea tututor instalațiilor implicate în procesele de epurare.

De cele mai multe ori, motivul înfundării sistemului de canalizare nu este unul de ordin tehnic. Majoritatea interventiilor de desfundare a sistemului de canalizare sunt determinate de nerespectarea regulilor elementare de utilizare a acesteia.

Iată câteva moduri simple de a împiedica problemele apărute la rețelele de canalizare

  • Fiți conștienți de ceea ce aruncați în sistemul canalizare. Articolele mari aruncate în chiuvetă sau toaletă pot duce la daune și reparații costisitoare la conductele de canalizare și la instalațiile de recuperare a apelor uzate. De asemenea, aruncarea gunoiului, a substanțelor chimice sau a altor obiecte direct într-o rețea de canalizare contravine legii.
  • Eliminați medicamentele într-un recipient sigilat sau la un loc de colectare a deșeurilor periculoase. Medicamentele nu trebuie aruncate niciodată în chiuvetă sau în toaletă.
  • Nu aruncați produse casnice, cum ar fi produse de curățat, produse de înfrumusețare, medicamente, vopsele, tampoane, scutece în toaletă.
  • Nu aruncați ulei de motor în toaletă sau sistemul de scurgere.
  • Nu aruncați mănușile și măștile chirurgicale în toaletă. Acestea pot face foarte mult rău întregului sistem de canalizare (conducte, stații de pompare) și epurare (instalațiile implicate în procesele de epurare, grătare).
  • Atrageți atenția și explicați copiilor, dar și adulților  modul în care canalizarea poate deveni dăunătoare atât pentru sănătatea oamenilor, cât și pentru mediu.
  • Nu aruncați în toaletă NIMIC ALTCEVA DECÂT HÂRTIE IGIENICĂ!

Pentru situații de disfuncționalitate a rețelelor de alimentare cu apă sau de canalizare, utilizatorii sunt rugați să sune la Dispeceratul S.C.VITAL S.A. 0262/215150, 1, 2 și 0362/401052, 3, 0372752661, serviciu disponibil 24 de ore din 24, 7 zile pe săptămână. Preluăm sesizările și reclamaţiile utilizatorilor noștri şi restabilim încrederea acestora în serviciile oferite.

Am fost, suntem și vom fi ZI DE ZI ALĂTURI DE TINE!

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.