În perioada 12-14 februarie, la Milano, Italia, s-a desfășurat târgul internațional de turism BIT – BORSA INTERNAZIONALE DEL TURISMO, o manifestare de anvergură care îmbină formatul „business-to-consumer” cu cel „business-to-business”.
Prima zi a evenimentului a fost dedicată publicului larg, iar următoarele două profesioniștilor în domeniu. În cadrul evenimentului, la invitația Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, județul Maramureș cu sprijinul Organizației de Management al Destinației Maramureș s-a alăturat standului României. Astfel, delegația județului Maramureș, constituită din reprezentanții Consiliului Județean Maramureș și meșterul popular specializat în arta țesutului, Mariana Stan, s-a regăsit printre cei zece parteneri prezenți în pavilionul național.
Printre cele mai importante prezențe la standul național s-au numărat Daniela Santanchè, Ministrul Turismului din Italia, care a inclus și pavilionul României în turul său oficial, Tudorița Lungu, Secretar de Stat în cadrul Ministerului Antreprenoriatului și Turismului, Florin Pascu, consul general interimar al României la Milano, și Simona Mărăscu, consilier economic în cadrul Consulatului General al României la Milano. Cu toții s-au declarat plăcut impresionați de felul în care destinațiile românești participante s-au prezentat la manifestarea expozițională.
Deși s-au aflat tocmai în capitala modei, promotorii Maramureșului s-au remarcat ușor printre expozanți, purtând cu mândrie straiele tradiționale specifice județului nostru, care i-au plasat în centrul atenției mass-mediei pe tot parcursul evenimentului. Încântați de deschiderea cu care au fost întâmpinați la stand, vizitatorii au fost curioși să afle mai multe posibilitățile de turism activ, despre cultura fânului și bisericile de lemn care își înalță turlele spre cer, dar și despre omenia maramureșenilor și tradiția gastronomică a acestor locuri.
Cu sprijinul Centrului Județean pentru Promovarea și Conservarea Culturii Tradiționale „Liviu Borlan” Maramureș, la standul național au avut loc și degustări de bucate tradiționale cu iz maramureșean, spre bucuria amatorilor de turism gastronomic.
Fie că ne referim la adepții metodelor convenționale de promovare, care au ales să plece de la târg cu broșuri și materiale pe care să le răsfoiască ulterior, fie că vorbim despre amatorii de tehnologie, care au dorit să exploreze virtual Maramureșul cu ajutorul ochelarilor VR, cei au venit în contact cu oferta turistică a județului nostru s-au arătat dornici să descopere pe îndelete atracțiile sale valoroase.
Cu aproximativ 60.000 de vizitatori și 1.300 de expozanți, BIT Milano își menține poziția în topul celor mai mari târguri de turism din Europa, manifestări în cadrul cărora județul Maramureș devine o prezență din ce în ce mai vizibilă și apreciată.
Lasa un raspuns