Comerţul online a ajuns la aproape 160 milioane euro în 2011

Comerţul online a ajuns la aproape 160 milioane euro în 2011

Volumul comerţului electronic cu plata online a înregistrat la nivelul anului 2011, o creştere de 24% faţă de anul 2010, ajungând la valoarea de 158,9 milioane euro, conform datelor furnizate de Romcard.Prin platforma ePayment a fost procesat un volum de 138,8 milioane de euro, lunile cu cele mai mari vânzări fiind mai, iunie şi iulie când volumul tranzacţiilor s-a ridicat la aproape 14 milioane de euro lunar.Valoarea medie a coşului de cumpărături online a înregistrat, de asemenea, o evoluţie pozitivă, de la 58 euro în 2010, la 64 euro în 2011, conform datelor din sistemul ePayment. Cele mai mari valori medii per tranzacţie au fost înregistrate în turism, software, segmentul IT&C şi cel al jucăriilor, cu 163, 126, 114 şi respectiv 81 de euro. La polul opus se situează tranzacţiile pentru produse sau servicii în general mai ieftine cum ar fi cărţi, bilete la spectacole, cupoane de reduceri sau plata de utilităţi al căror cost mediu se situează în jurul valorii de 30 euro.’Dacă până de curând asistam la creşteri de 20 – 50% sau chiar mai mari în industrii consacrate, precum turism sau telecomunicaţii, în 2011 s-au înregistrat evoluţii şi pe alte tipuri de produse, cu utilizare recurentă, semn că are loc o diversificare semnificativă a coşului de cumpărături şi că achiziţiile online devin o obişnuinţă’, a declarat Marin Mitroi, director general Romcard.Astfel, în 2011, s-au înregistrat creşteri mari la flori – 29,62%, jucării – 23,38%, cadouri -21,26%, produse IT – 32%. Totodată, internetul se dovedeşte un canal foarte potrivit pentru organizaţiile non-profit, donaţiile online înregistrând o creştere de aproape 26% în 2011 faţă de 2010.La nivelul întregului an 2011, cele mai scumpe tranzacţii au fost realizate pentru achiziţia de bilete de avion – 9700 euro, pachete turistice – 8800 euro şi produse software – 6000 euro. Majoritatea tranzacţiilor au fost efectuate din România – 59,84%, dar şi din Italia – 14,71%, Spania – 5,82% sau Marea Britanie – 5%.În ceea ce priveşte evoluţia industriei în 2012, reprezentanţii companiei pariază pe creşterea pieţei, provenită din intrarea unor noi jucători importanţi în industrie, continuarea procesului de adopţie a metodelor de plată online de cumpărători, precum şi diversificarea metodelor de plată şi serviciilor oferite clienţilor magazinelor online. Agerpres
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.