Baia Mare: Construcţia Tunelului pe sub Gutâi revine în actualitate. Proiectul a fost prezentat şi premierului Emil Boc

Baia Mare: Construcţia Tunelului pe sub Gutâi revine în actualitate. Proiectul a fost prezentat şi premierului Emil Boc

Construcţia Tunelului pe sub Gutâi revine în actualitate. Proiectul a fost prezentat şi premierului Emil Boc iar anumiţi investitori s-au arătat deja interesaţi de construcţia lui. Implementarea acestui proiect ar aduce multe beneficii celor care parcurg distanţa Baia Mare-Sighetu Marmaţiei sau celor care se îndreaptă spre oricare altă localitate din Maramureşul Istoric, chiar şi peste graniţă, în Ucraina. Maramureşenii îşi doresc cu ardoare construcţia unui astfel de tunel însă atâta timp cât totul de rezumă doar la vorbe, acest proiect va rămâne un vis neîmplinit. 

La sfârşitul anului trecut, cu ocazia evenimentului de lansare a programului de evenimente dedicate Parteneriatului Public Privat în România "Bani pentru România prin Parteneriatul Public – Privat", o delegaţie a Consiliului Judeţean Maramureş a prezentat la Bucureşti, în prezenţa premierului Emil Boc,  proiectul „Axa Nordului-Tunel rutier subtraversare Munţii Gutâi”. Proiectul a fost apreciat ca fiind pretabil pentru a fi lansat, cu un grad crescut de interes pentru investitori. De asemenea, acesta face parte dintr-o suita de proiecte de modernizare şi dezvoltare a infrastructurii de transport care poate fi realizată prin atragerea de fonduri private. Printre acestea se numără şi proiectul „Pod peste râul Tisa”, prin care se asigură o nouă rută comercială a României cu Ucraina.

Pentru realizarea tunelului rutier precum şi a lucrărilor conexe acestuia, valoarea estimată, conform studiului de prefezabilitate elaborat în anul 2003, este de 92.193.690  Euro, proiectul constând în construirea unui tunel în lungime de 4,330 km. Lucrările conexe constau în amenajarea intersecţiei DN-18 cu drumul judeţean DJ183C, cuprinzând terasamente şi consolidarea podului, construirea unui pod cu lungimea de 14 m, pe drumul judeţean DJ183C, construirea unui pod peste râul Săsar, cu lungimea de 30 m înainte de intrarea în tunel şi realizarea terasamentului pentru racordul la tunel, supralărgirea drumului judeţean cu 1.5 m, pe toată lungimea luată în calcul, parcare şi staţie de taxare în zona de intrare Şuior, ziduri de sprijin şi apărări de mal, clădire pentru supraveghere şi telecontrol,  pod peste Valea Izvorul Alb.

Potrivit unui comunicat de presă emis de Consiliul Judeţean Maramureş, secţiunea utilă a tunelului, ţinând seama de gabaritul auto, cât şi secţiunea caracteristică utilizată la construcţia tunelurilor pe autostrada Transeuropeană Nord-Sud, asigură două benzi de circulaţie cu lăţimea de 3.75 m, precum şi două trotuare, fiecare având lăţimea de 1.00 m. Deoarece lungimea tunelului este mai mare de 2000 m, s-au prevăzut, la distanţa de 1 km, 4 locuri pentru staţionarea autovehiculelor defecte, fiecare având lungimea de 30 m şi lăţimea de 3 m. Implementarea acestui proiect va duce la realizarea unei căi de conectare între Coridoarele europene IV şi V prin deschiderea pe ruta Lvov – Sighetu Marmaţiei – Baia Mare – Cluj Napoca – Sibiu, creşterea siguranţei traficului prin eliminarea porţiunii de drum cu serpentine (17,8 km), scurtarea traseului de parcurgere a distanţei Baia Mare- Sighetu Marmaţiei cu 12,5 km, diminuarea duratei necesare tranzitării între Baia Mare şi Sighetu Marmaţiei cu aproximativ 30 minute.  De asemenea, viteza medie de deplasare va creşte la 48,1 km/h, gradul de uzură al autovehiculelor va scădea, se vor  realiza economii substanţiale la carburanţi şi lubrifianţi şi totodată se vor pune bazele unei viitoare conexiuni cu autostrada Transilvania. 
 

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.