3 sfaturi pentru un sezon de condus în siguranță

Schimbarea anotimpurilor este un memento util pentru a vă reaminti că este timpul să vă puneți la punct cu întreținerea autovehiculelor. Primăvara și toamna anunță fiecare vreme nouă și condiții de conducere diferite pentru următoarele șase luni sau cam așa ceva, iar acest lucru înseamnă adesea să vă asigurați că vehiculul dvs. este pregătit pentru viitorul său tur de serviciu pe șosea sau pe pistă.

Anvelopele se numără printre cele mai importante elemente de uzură de pe vehiculul dvs. și suportă mai multe abuzuri decât aproape orice altă componentă. Din fericire, ele sunt, de asemenea, printre cele mai ușor de inspectat, ceea ce înseamnă că nu există nicio scuză pentru a nu vă uita bine și cu atenție la cauciucuri.

Care sunt unele dintre avantajele de a trece la anvelope de vară, spre deosebire de a rămâne cu o anvelopă tradițională pentru toate sezoanele? Cu blocuri mai mari și întărite și un compus mai lipicios (cu un indice de uzură al benzii de rulare de 200), un set de anvelope de vară se ține mai bine pe șosea în timpul accelerațiilor puternice și în virajele strânse. În același timp, continuă să taie cu siguranță asfaltul umed, canalizând apa cu ajutorul canelurilor circumferențiale.

O anvelopă all-season este un bun compromis între performanța pe timp rece și cea pe timp cald, dar pentru șoferii care caută să maximizeze tracțiunea, confortul și stabilitatea, un set de anvelope de vară performante este un pariu mai bun.

Indiferent de tipul de anvelope de vară pe care îl folosiți, o inspecție este obligatorie. Haideți să aruncăm o privire la lista de verificare a anvelopelor de sezon pe care ar trebui să o parcurgeți în această perioadă a anului.

Bucăți, tăieturi, bubițe, scobituri

Ar putea părea evident că unul dintre primele lucruri pe care ar trebui să le verificați atunci când inspectați cauciucul pentru sezonul de vară este deteriorarea fizică a anvelopei în sine. Dacă locuiți într-o zonă mai caldă, unde vă puteți păstra anvelopele all-terrain sau all-season montate pe toată durata iernii, veți dori să verificați orice tip de tăieturi, scobituri sau alte deformări ale anvelopei (cum ar fi bule) care ar fi putut apărea în timpul lunilor anterioare.

Veți dori să vă uitați nu doar la peretele lateral exterior, ci și la banda de rulare a anvelopei și la peretele lateral interior, ceea ce înseamnă să rotiți roata dintr-o parte în alta în față pentru a obține cel mai bun unghi de inspecție. În spate, este posibil să trebuiască să ridicați ușor vehiculul pentru a obține un punct de vedere bun asupra peretelui lateral interior. Nu uitați să vă sprijiniți întotdeauna mașina cu ajutorul cricurilor și nu vă bazați niciodată doar pe un cric pentru a o ține în poziție verticală.

Dacă treceți de la cele de iarnă la anvelope de vară, inspecția este puțin mai ușoară. Asigurați-vă că fiecare anvelopă este examinată cu atenție înainte de montare, mai ales dacă a fost depozitată în interior. Dacă tot ați ajuns acolo, asigurați-vă că și cauciucul de iarnă este în stare bună. În caz contrar, veți avea un avans pentru a comanda cauciucuri de înlocuire înainte de instalarea vremii reci.

Adâncimea benzii de rulare este importantă

Dacă locuiți într-o parte foarte uscată a țării, este ușor să ignorați uzura treptată a benzii de rulare. La urma urmei, blocurile, canalele și șanțurile tăiate în fața unei anvelope intră în funcțiune doar atunci când vi se cere să îndepărtați apa de la suprafața cauciucului, astfel încât să vă puteți menține aderența pe un drum umed.

Acestea fiind spuse, nu fiți dezinvolt în ceea ce privește menținerea unei adâncimi sigure a benzii de rulare atunci când inspectați anvelopele pentru vară. Apa stagnantă pe un drum sau o furtună de ploaie bruscă poate duce rapid la condiții de conducere periculoase dacă anvelopele tale sunt prea chele pentru a evita hidroplanarea pe o suprafață alunecoasă. În unele țări, acest lucru este prevăzut de lege, iar dacă un polițist observă că anvelopele dvs. nu sunt sigure, ați putea fi pasibil de amendă la un control în trafic.

Învățați să citiți uzura

S-ar putea să observați că uzura anvelopelor dumneavoastră nu este uniformă pe toate cele patru anvelope de vară. Învățând să citiți și să înțelegeți ce vă spune uzura neuniformă vă poate ajuta să diagnosticați problemele de aliniere sau de suspensie a vehiculului înainte ca acestea să provoace daune suplimentare pe parcursul verii.

Dacă anvelopa dvs. se uzează mai mult pe marginile exterioare decât pe cele interioare, este probabil rezultatul unei sub-umflări. De asemenea, dacă interiorul este mai uzat, atunci supra-umflarea este de obicei vinovată. O anvelopă care este uzată exclusiv pe interior sau exterior indică o problemă de aliniere, în timp ce „cupping” – pete de uzură neuniformă distribuite pe o anvelopă – poate indica o problemă de suspensie.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.