Ieri a intrat în vigoare Legea 9/2023, care prevede obligații și interdicții pentru instituțiile publice și organele administrației publice locale și centrale în vederea simplificării birocrației.
Obligații
- cererile vor fi puse la dispoziţia publicului în format electronic;
- copia cărţii de identitate se va accepta prin email;
- permiterea fotocopierii gratuite a documentelor de la dosar, altele decât cele care provin de la instituţiile centrale;
- informatizarea proceselor și procedurilor;
- specificarea pe formularele proprii a duratei de completare a fiecăruia și motivul colectării informației;
- oferirea de metode alternative de plată a serviciilor publice furnizate contra cost, fie prin plata cu cardul, fie prin intermediul altor sisteme de plată;
- folosirea cu precădere a mijloacelor electronice pentru comunicarea cu beneficiarii serviciilor publice, acolo unde beneficiarul are și este de acord să furnizeze o adresă de poștă electronică;
- publicarea seturilor de date de interes public pe portalul www.data.gov.ro.
Interdicții
Nu se vor mai solicita de la populaţie:
- copii legalizate de pe documente, ele vor fi semnate pentru conformitate de funcţionarul care le primeşte;
- copii de pe avize sau alte documente care au fost emise de către alte instituții publice, organe de specialitate ale administrației publice centrale și locale;
- dosare, dosare cu șină și niciun alt articol sau obiect de birotică sau papetărie.
Mai multe informații pot fi accesate aici.
Lasa un raspuns