Neatenţia la volan, neadaptarea vitezei la condiţiile de drum, infrastructura rutieră precară sau oboseala sunt câteva dintre cauzele care, de la începutul anului şi până în prezent, au dus la creşterea numărului de accidente rutiere pe şoselele din Maramureş. Oficialii Serviciului Rutier al judeţului au arătat că, faţă de 2011, numărul accidentelor rutiere grave a crescut. În schimb, numărul accidentelor mortale este în scădere, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
114 accidente rutiere grave s-au înregistrat de la începutul anului până în prezent pe drumurile din Maramureş, cu 11 mai mult faţă de 2001. 13 persoane şi-au pierdut viaţa şi 108 au fost transportate în stare critică la unităţile medicale. "Avem inregistrate 114 accidente grave, cu 11 mai mult ca in 2011, soldate cu 13 morti, cu 6 mai putin ca in anul anterior si cu 108 raniti grav, cu 11 mai mult ca in anul trecut. Avem o scadere la numarul de persoane decedate si o crestere la numarul total de accidente si la numarul de raniti grav. Dar asta este dupa o scadere consecutiva de trei ani de zile", a aratat seful S.P.R. Maramures, Dorin Gherman.
Oficialii S.P.R. susţin că un aproximativ 10% din numărul total de accidente s-au produs datorită infrastructurii rutiere. "In general, drumurile proaste sunt cauza concurenta in producerea accidentelor, nu cauza principala. Daca ai drum prost, trebuie sa adaptezi viteza la acel drum, nu? Daca conduci sub influenta bauturilor alcoolice, ai reflexele diminuate, observi prea tarziu groapa sau pietonul care circula pe unde poate si el ca nu are trotuare. Nu constituie neaparat cauza principala dar constituie cauza concurenta in producerea de accidente de circulatie. Daca nu ai drumuri laterale pentru circulatia tractoarelor, pentru circulatia vehiculelor lente in general, a carutelor … noi aplicam sanctiuni dar reactia lor, pe buna dreptate, este una de genul: pe unde doriti sa circulam daca nu ne puneti la dispozitie alte drumuri? Ori asta e treaba autoritatilor publice locale de a amenaja drumuri laterale pentru circulatia vehiculelor lente, de a amenaja trotuare, pe strazile si drumurile pe care le au in administrare", a adaugat Gherman. Cele mai grave accidente au avut loc pe drumul european E 58.
Lasa un raspuns