ATENȚIE! Ce capcane întind site-urile care oferă servicii turistic

ATENȚIE! Ce capcane întind site-urile care oferă servicii turistic

 În timp ce rezervarea hotelurilor şi a zborurilor pe internet devine din ce în ce mai obişnuită, consumatorii se confruntă cu un număr tot mai mare de probleme legate de serviciile online de călătorie.

În prezent, aceste servicii fac obiectul celor mai frecvente plângeri ale consumatorilor, conform datelor comunicate de Centrele Europene ale Consumatorilor.
“În octombrie 2016, Comisia Europeană şi autorităţile de protecţie a consumatorilor din UE au lansat o verificare coordonată a unui număr de 352 de site-uri de comparare a preţurilor şi de rezervări de călătorie de pe tot teritoriul UE. S-a constatat că preţurile nu erau fiabile pe 235 de site-uri, adică două treimi dintre cele verificate. De exemplu, se adăugau elemente suplimentare de preţ într-o etapă ulterioară a procesului de rezervare, fără informarea clară a consumatorilor, sau preţurile promoţionale nu corespundeau niciunui serviciu disponibil”, spune Laura Pascu, reprezentanta Centrului European al Consumatorilor din România (ECC).
De aceea, autorităţile au solicitat site-urilor în cauză să respecte legislaţia UE privind protecţia consumatorilor, care le impune să practice o transparenţă totală în materie de preţuri şi să îşi prezinte ofertele în mod clar de la începutul procesului de rezervare.
Principalele constatări:
• Consumatorii plătesc efectiv ceea ce cred? Într-o treime din cazuri, preţul prezentat la început nu era acelaşi ca preţul final.
• Sunt preţurile confuze? În aproximativ o treime din cazuri, preţul total sau modul în care acesta era calculat nu era clar.
• Ultima cameră ieftină din hotel sau pur şi simplu ultima cameră la preţ promoţional de pe site-ul respectiv? În unul din patru cazuri, pe site-uri nu se preciza că afirmaţiile cu privire la oferta limitată (de exemplu „au rămas doar două”, „disponibil doar astăzi”) se aplicau exclusiv site-ului respectiv.

Lasa un raspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.