Evaluarea naţională specifică elevilor de clasa a II-a a continuat astăzi cu a doua probă. Elevilor le-au fost testate capacităţile de a citi un text literar şi de a răspunde corect la anumite cerinţe pe baza fragmentului. Notele obţinute la aceste examinări nu vor fi trecute în catalog.
Testările au scopul de a vedea nivelul de pregătire al fiecărui elev în parte, iar rezultatele examinărilor vor fi comunicate părinţilor pentru a stabili, alături de dascăli,un plan de remediere a problemelor pe care le au elevii.
„Evaluarea naţională la nivelul clasei a II-a s-a desfăşurat ieri la limba română şi astăzi la literatura română. Subiectele de literatură au fost puţin mai complexe faţă de cele de limba română. Item-urile au vizat înţelegerea conştientă a textului, să răspundă elevii corect la întrebări legate de text, să aplice cunoştiinţele de limba şi literatura română în rezolvarea acestor sarcini didactice”, a explicat una dintre învăţătoarele de la Şcoala gimnazială nr. 5 din Sighet, Gabriela Pralea.
Pe parcursul probei de citire de astăzi, elevii trebuiau să lectureze şi să răspundă la anumite cerinţe legate de înţelegerea textului.
„Nu a fost deloc greu la examen. Subiectele au fost ca şi ieri, foarte uşoare. Mi-a picat textul despre creioanele colorate, un text frumos”, a spus una dintre elevele de clasa a II-a, Delia Sidău.
„La proba de astăzi m-am descurcat foarte bine. Mă aştept să primesc nota 10”, a precizat o altă elevă din clasa a II-a, Giulia Pop.
Învăţătorii consideră că elevii claselor unde s-a lucrat sistematic pe texte literare nu ar fi trebuit să întâmpine probleme în a face faţă subiectelor de astăzi din cadrul evaluărilor naţionale. Mâine copiii de clasa a II-a vor susţine testarea la matematică, iar în zilele următoare vor avea loc probele scrise şi de lectură la limba maternă.
Lasa un raspuns