Comunitate

DAȚI-VĂ CU PĂREREA: Se face consultare privind regimul temelor pentru acasă ale elevilor

miercuri , 8 noi 2017, ora 19:44       de Ioana Popovici       Comunitate

 Ministerul Educației și Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei organizează până în 20 noiembrie o consultare națională privind regimul temelor pentru acasă. Această consultare online este adresată atât cadrelor didactice, cât și elevilor și părinților. 


“Într-adevăr, suntem în temă cu această inițiativă a Ministerul Educației Naționale împreună cu Institutul de Ştiinţe ale Educaţiei care lansează această temă în dezbatere publică, problema temelor. Într-adevăr, este o chestiune destul de sensibilă, problema temelor și nu numai problema temelor. Dacă mă întrebați pe mine, punctul meu de vedere personal ar fi că putem să stabilim o legătură cauzală între curriculum, numărul de discipline, numărul de ore pe care îl au elevii zilnic și cantitatea de teme, pentru că eu văd cantitatea asta mare de teme, care există la ora actuală,  generată de numărul mare de discipline cuprinse în trunchiul comun. Atunci sigur că se generează această cantitate de teme destul de mare. Este o problemă care a fost lansată în dezbatere publică, o să vedem care sunt rezultatele testelor respective, pentru că e foarte dificil să iei niște decizii tip reglementări legislative vizavi de cantitatea temelor”, a declarat Ioan Pop, director adjunct al Colegiului Național ”Dragoș Vodă”.

Temele pentru acasă sunt un subiect complex și controversat nu doar la nivelul județului. Încercarea de a se ajunge la un consens în acest sens, prin propunerea unor chestionare pentru ca elevii, părinții și cadrele didactice să-și manifeste opiniile este primită cu bucurie de către aceștia.

 “Consider că este o inițiativă binevenită și orice se lansează în spațiul public spre dezbatere, în cazul nostru, în mediul școlar, este o inițiativă. Personal sunt puțin pesimist că se va reuși să se reglementeze legislativ cantitatea de temă. Este foarte dificil, pentru că e la latitudinea profesorului. El știe cam câtă temă să dea pentru disciplina respectivă, astfel încât să nu supraîncarce elevii și totuși să reușească să aprofundeze aspectul teoretic al temelor”, a mai arătat Ioan Pop.

“Personal mă bucur că părerea noastră ca și dascăli, părinți sau elevi contează și pot să vă spun că la nivel de Colegiu Național <<Dragoș Vodă>> elevii s-au mobilizat și chiar doresc să își spună părerea vizavi de teme. Sigur că eu ca și dascăl consider că temele sunt o consolidare a cunoștințelor din clasă, dar personal prefer acele teme care stimulează imaginația, creativitatea, care îi pun pe elevi în situații noi de învățare, care îi fac să cerceteze singuri anumite probleme pe care noi le discutăm în clasă și în niciun caz nu sunt de acord cu temele acordate ca și o pedeapsă pentru elevi”, a declarat Luminița Colopelnic, profesoară de limba franceză la Colegiul Național ”Dragoș Vodă”.

Deciziile legate de regimul temelor pentru acasă sunt dificile. Pe lângă aceste chestionare, un lucru care ar ajuta ar fi organizarea unor întâlniri ale consiliului clasei, unde se pot face propuneri personalizate, astfel încât copiii să poată beneficia de timpul lor liber.

“Da, l-am completat și eu și chiar recomand dascălilor, părinților și elevilor să completeze acel chestionar, să-și pună acele întrebări cu sinceritate și să răspundă”, a mărturist profesoara Luminița Colopelnic.

Cadrele didactice, elevii și părinții au timp să răspundă chestionarelor online până în data de 20 noiembrie.

COMENTARII

Lasa un comentariu

*
*
*
Campurile marcate cu "*" sunt obligatorii


Fii primul care adauga un comentariu in aceasta sectiune.



SONDAJ DE OPINIE

Spre ce destinaţii aţi dori să zboare avioanele de pe aeroportul Maramures?
Londra
Madrid
Roma
Amsterdam
Munchen
TV Sighet

NEWSLETTER

Abonati-vă la newsletterul nostru si veti fi la curent cu ultimele stiri:
Sighet FM